S pojmem cílová skupina jste se setkali pravděpodobně v marketingu nebo v oblasti reklamy. Jde o velmi důležitý parametr, který by měla znát každá značka či firma. Od něho se následně odvíjí, na koho budete cílit svoje reklamy, příspěvky či výrobky.
Důležitá je pro správnou marketingovou strategii
Cílovou skupinu tvoří vaši zákazníci, popřípadě lidé, na které se chcete orientovat. Každá značka ji má jinou. Pro vytvoření správné marketingové strategie je potřebné definovat vaši cílovou skupinu.
Jen tehdy, když pochopíte svoje potenciální či už existující zákazníky, budete vědět, čím je zaujmout. Popřípadě co jim nabídnout.
Co všechno cílová skupina sleduje?
Při vytváření sledujte:
- věk
- pohlaví
- vzdělání
- lokalita
- jazyk
- chování
- zájmy.
Sledujte statistiky
Výhodou je, že u online médií je dnes jednodušší poznat cílovou skupinu. Kromě různých průzkumů nezapomínejte ani na sociální sítě. Dokážou v mnohém účinně pomoct a poskytují zajímavé údaje.
Obsah připravili profesionálové na copywriting CoolWriters.sk