3 min. doba čtení

Český insurtech Tuito získal investici ve výši 1 milionu eur

Campiri, Slevomat, E-chalupy, Boataround, Outfindo nebo Mobil Pohotovost - to jsou e-shopy, kde si zákazník může okamžitě a snadno sjednat potřebné pojištění k zakoupenému výrobku nebo službě. Zatím se Tuito vyskytuje na platformách středně velkých e-shopů, ale v současné době se zabývá i firmami, které patří mezi českou špičku.

Český insurtech Tuito získal investici ve výši 1 milionu eur
Zdroj: Depositphotos

Purple Ventures a Nation 1 investují jeden milion eur

Tuito ušlo od založení v roce 2020 velký kus cesty. Teď hlásí další velký milník, kterým je první venture kapitálová investice ve výši 1 milionu eur od fondů Purple Ventures a Nation 1. Tuito založil bývalý šéf Pojišťovny České spořitelny Petr Zapletal a Michal Štěrba.

„Prodat dobře vhodnou pojistku ke službě či produktu umí v Česku opravdu málokdo, vlastně jen pár největších hráčů. To se týká jak e-shopů, tak tradičních firem s kamenným pobočkami a e-shopem. Přitom podle dat z EU je v tomto segmentu obrovský prostor pro byznys. Větší e-commerce hráči pojištění sice nenabízí, ale je to jen takový přívěsek, který v praxi příliš peněz nepřinese,“ popisuje situaci na trhu Petr Zapletal a pokračuje: „My tohle umíme rozhýbat, takže zákazník dostane příjemný zážitek, i když přijdou problémy se zbožím, a firma zase přijde k penězům, se kterými původně nepočítala.“

Týdenní podcast UPdate

Od středně velkých e-shopů až k vrcholu

Tuito funguje na principu tzv. embedded insurance, což znamená, že samo vyvíjí technologii, která se pak integruje na stránky obchodníka, jenž pojištění dále prodává svým zákazníkům. Tuito nabízí integraci technologie v řádu dnů a poté podporuje prodeje pojištění na e-shopech i tím, že poskytuje jejich zaměstnancům školení a pracuje i s vedoucími kamenných poboček e-shopů. Dle Petra Zapletala nejvíce času zabere jednání o podmínkách spolupráce s provozovatelem, poté je to proces na pár dnů či maximálně týdnů.

Petr Zapletal prozradil, že jsou před podpisem spolupráce s jedním nejmenovaným, ale velkým hráčem na českém e-commerce trhu, což je změna oproti minulosti, kdy se tým v Tuito soustředil především na menší e-shopy. V Tuito za poslední rok totiž zjistili, že dokážou pomoci i středně velkým e-commerce hráčům s kamennými pobočkami, takže se na tento segment nyní více zaměří. „Jednáme teď s většími firmami z cestovního ruchu, s prodejci elektroniky, domácích či chovatelských potřeb, ale také s agregátory nemovitostí,”přibližuje Petr Zapletal.

„Tuito je prvním insurtechem v České republice, který nás zaujal,“ říká za Purple Ventures Jan Staněk a pokračuje: „Bylo tady několik pokusů pojišťoven, ale těm se příliš nedařilo. Na to, abyste spojili konzervativní finanční svět a svět e-commerce, musíte mít opravdu dlouholeté zkušenosti z obou oborů. Petr a oba Michalové z Tuito jsou přesně tou skvělou kombinací odborníků z obou světů, což je vidět i na tom, jak Tuito rychle roste, i když e-commerce právě prochází očistcem.“

Zdroj: tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe