2 min. doba čtení

Český byznys s hrami dál roste

I když je Česká republika v celosvětovém měřítku poměrně malá země, putuje z ní množství velkých úspěchů nejen na poli sportu nebo umění, ale také na poli zábavy.

Český byznys s hrami dál roste

Vedle filmů nebo hudby jsou to především hry, které často slaví úspěch i v zahraničí. Příkladem za všechny může být česko-slovenský hit Beat Saber, středověká RPG hra Kingdom Come: Deliverance, vojenská akce Arma, která se využívá i k armádnímu výcviku, nebo Euro Truck Simulator.

Právě to jsou hry, které ve velkém přispěly v posledních letech k masivnímu růstu tuzemského herního průmyslu. Ostatně jen loni české herní společnosti utržily 4,54 miliardy českých korun, letos by pak měly poprvé přesáhnout 5 miliard. Ještě v roce 2017 se přitom obrat tuzemského herního průmyslu pohyboval na hranici 2,26 miliardy korun, takže dokázal vyrůst téměř na dvojnásobek.

Na zmíněných 4,5 miliardy korun má podíl celkem 110 herních studií, ze kterých bylo jen v loňském roce čerstvě založeno jedenáct. Roste tím pádem i počet lidí, kteří se do rychle rostoucího odvětví zapojují – konkrétně loni to bylo zhruba 1 750 zaměstnanců od vývojářů přes designéry až po producenty, což je o několik set více než v roce 2018.

Přesto mají česká herní studia pocit, že se pro ně nedělá v tomto ohledu dost.

Sdílet článek
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta AI se rozšiřuje do Evropy
3 min. doba čtení

Meta AI se rozšiřuje do Evropy

Technologický gigant Meta tento týden oznámil, že jeho konverzační nástroj umělé inteligence Meta AI bude nasazen ve 41 evropských zemích včetně členských států Evropské unie a v 21 zámořských územích. To představuje dosud největší globální expanzi.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?
4 min. doba čtení

Streaming překonává tradiční televizi. Co to znamená pro e-commerce a marketing?

Príjmy ze streamovacích služeb poprvé v historii překonaly tradiční televizi. Podle eMarketer Digital Video Forecast 2025 bude do roku 2028 podíl lineární TV na trhu předplatného v USA tvořit už jen třetinu. Spotřebitelé stále více preferují flexibilní služby dostupné kdykoliv a kdekoliv. Jak se tím může inspirovat e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?
3 min. doba čtení

Německý zákazník přemýšlí, americký jedná. Jak se to odráží na prodejích v segmentu módy?

Nakupování módy v e-commerce se vyvíjí různými směry, což odhalují i údaje z platformy ECDB. Zatímco američtí spotřebitelé bez váhání přidávají položky do svých digitálních košíků, němečtí a britští kupující jsou při výběru opatrnější. Přesto všechny regiony dosahují podobné míry konverze, což poukazuje na rozdílné nákupní návyky v globálním měřítku.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+