2 min. doba čtení

Česko ani Slovensko se do TOP 10 e-commerce zemí nedostaly. Kde se (ne)vyplatí expandovat?

Zpráva Konference OSN o obchodu a rozvoji (United Nations Conference on Trade and Development, zkráceně UNCTAD) ukázala, že Nizozemsko má nejvyšší podíl online nakupujících. Mezi další přední evropské země patří Spojené království, Švédsko a Dánsko.

Česko ani Slovensko se do TOP 10 e-commerce zemí nedostaly. Kde se (ne)vyplatí expandovat?
Zdroj: Depositphotos

Organizace sestavila žebříček, který ukazuje podíl online nakupujících ve vybraných zemích. Do první desítky se dostalo hned 7 evropských zemí. Přestože se o České republice a Slovensku říká, že jsou v tomto ohledu poměrně vyspělými zeměmi, do první desítky se nedostaly. Česká republika se umístila na 18. místě a Slovensko až na 21. příčce. Jedničkou je Nizozemsko.

unctad.org

“Mezi lety 2017 a 2021 vzrostlo využívání elektronického obchodu v nejméně rozvinutých zemích o 140 %. Stále se však jedná pouze o 5,8 % osob, které nakupují online, ve srovnání s 62 % v rozvinutých zemích,” uvádí zpráva.

Mimo Evropu zaujímají v seznamu UNCTAD významné místo Čína, Kanada a Jižní Korea, které se umístily v první desítce zemí s nejvyšším rozšířením e-commerce. Čína, která je silná a rozšířená online, se umístila až na pátém místě. Jde o to, že ačkoli má země vysoký podíl uživatelů internetu, velká část populace ještě není digitálně aktivní.

Nizozemci, kteří se umístili na prvním místě, představují vyspělý trh s velkým podílem populace zapojené do online nakupování. Tento růst byl usnadněn přítomností vysokorychlostního přístupu k internetu v celé zemi.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V jižní Evropě je rozšíření e-commercestále poměrně nízké. To však lze chápat jako příležitost k expanzi. Zaměření na tyto trhy by mohlo přinést významný růst. Rozvíjející se země představují jedinečné příležitosti k využití digitálního pokroku.

Naopak, na vyspělých trzích, jako je Nizozemsko, Velká Británie nebo Německo, je zásadní porozumět konkurenčnímu prostředí. Pokud máte v plánu podnikat v těchto zemích, doporučujeme zaměřit se na odlišení své nabídky a následovat taktiky místních lídrů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+