2 min. doba čtení

Česko ani Slovensko se do TOP 10 e-commerce zemí nedostaly. Kde se (ne)vyplatí expandovat?

Zpráva Konference OSN o obchodu a rozvoji (United Nations Conference on Trade and Development, zkráceně UNCTAD) ukázala, že Nizozemsko má nejvyšší podíl online nakupujících. Mezi další přední evropské země patří Spojené království, Švédsko a Dánsko.

Česko ani Slovensko se do TOP 10 e-commerce zemí nedostaly. Kde se (ne)vyplatí expandovat?
Zdroj: Depositphotos

Organizace sestavila žebříček, který ukazuje podíl online nakupujících ve vybraných zemích. Do první desítky se dostalo hned 7 evropských zemí. Přestože se o České republice a Slovensku říká, že jsou v tomto ohledu poměrně vyspělými zeměmi, do první desítky se nedostaly. Česká republika se umístila na 18. místě a Slovensko až na 21. příčce. Jedničkou je Nizozemsko.

unctad.org

“Mezi lety 2017 a 2021 vzrostlo využívání elektronického obchodu v nejméně rozvinutých zemích o 140 %. Stále se však jedná pouze o 5,8 % osob, které nakupují online, ve srovnání s 62 % v rozvinutých zemích,” uvádí zpráva.

Mimo Evropu zaujímají v seznamu UNCTAD významné místo Čína, Kanada a Jižní Korea, které se umístily v první desítce zemí s nejvyšším rozšířením e-commerce. Čína, která je silná a rozšířená online, se umístila až na pátém místě. Jde o to, že ačkoli má země vysoký podíl uživatelů internetu, velká část populace ještě není digitálně aktivní.

Nizozemci, kteří se umístili na prvním místě, představují vyspělý trh s velkým podílem populace zapojené do online nakupování. Tento růst byl usnadněn přítomností vysokorychlostního přístupu k internetu v celé zemi.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

V jižní Evropě je rozšíření e-commercestále poměrně nízké. To však lze chápat jako příležitost k expanzi. Zaměření na tyto trhy by mohlo přinést významný růst. Rozvíjející se země představují jedinečné příležitosti k využití digitálního pokroku.

Naopak, na vyspělých trzích, jako je Nizozemsko, Velká Británie nebo Německo, je zásadní porozumět konkurenčnímu prostředí. Pokud máte v plánu podnikat v těchto zemích, doporučujeme zaměřit se na odlišení své nabídky a následovat taktiky místních lídrů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+