3 min. doba čtení

České e-shopy mobilizují a cílí na udržení růstu i klientů

Praha, 30. května 2022 – Česká e-commerce zažívá novou situaci. Poprvé v historii není na vzestupu a vzhledem k předchozímu meziročnímu růstu o 14 % vnímají české e-shopy pokles nebo v lepším případě stagnaci o to citlivěji. Množí se případy, kdy jsou e-shopy nuceny dokonce propouštět zaměstnance. Při snižování stavů ale musí být opatrní, paradoxně jsou to právě zaměstnanci, kdo pro svou kvalitu dokážou elektronické obchody v krizi podržet či dokonce zachránit.

České e-shopy mobilizují a cílí na udržení růstu i klientů

Doslova žně zažívala česká e-commerce v období pandemie. Spotřebitelé často neměli jinou možnost než nakupovat prostřednictvím e-shopů, které tak získaly mnoho nových zákazníků. Akvizice nových klientů však nepřinesla vždy pouze pozitivní dopady. Mnoho elektronických obchodů nebylo na takový příliv zákazníků a růst svých společností připraveno a bylo nuceno fungovat na hranici svých sil. „Relativně rychlý růst v tomto období mohl být i na úkor kvality služeb, které byly e-shopy schopny poskytovat. Provozovatelé e-shopů se těšili ze zvýšených prodejů a věnovali méně pozornosti plánování a zajištění udržitelného růstu do budoucna.“ říká Matěj Kapošváry, CEO společnosti Shopsys. 

zdroj: Shopcamp.cz

Zisky a expanze e-shopů vystřídala červená čísla i propouštění

Středoevropský trh e-commerce si aktuálně prochází bolestivým vystřízlivěním, čeští provozovatele elektronických obchodů musí čelit slabším výkonům než očekávali a potýkají se s nižšími zisky. Zaměření na další růst začíná vytlačovat prioritní snaha o to, aby si e-shopy dokázaly udržet nejen své místo na trhu, ale především své zákazníky.

„Stále platí, že retence stávajících klientů je levnější než akvizice těch nových“ uvádí Kapošváry a dodává: „Mnoho provozovatelů e-shopů je v mínusu také kvůli špatnému plánování. V době pandemie tyto firmy zaznamenávaly enormní meziroční růsty a s vědomím, že to takto půjde dál, zapomněly na zadní vrátka“. Právě tyto společnosti se potýkají s problémy, které v některých případech mohou končit i propouštěním. E-shopy ale zároveň čeká zásadní výzva pro budoucnost, kterou je nutnost udržet si kvalitní a klíčové zaměstnance, kterých je aktuálně značný nedostatek. 

zdroj: Shopcamp.cz

Pomoct překlenout náročnější období české e-commerce se chystá ShopCamp 

Aktuálně by e-shopy měly věnovat pozornost tomu, jak za současné krize přežít a poučit se do příštích let. Doslova, jak se oklepat a znova postavit na nohy, a jak lépe plánovat. Příležitost, jak se novému standardu postavit a bojovat s poklesem budou mít na e-commerce konferenci ShopCamp, na které vystoupí např. Marek Liška z Reflex Capital, který má mnohaleté zkušenosti s řízením lidských zdrojů, Jan Kvasnička specializující se na UX a zástupci e-shopů, mezi které se řadí Ovečkárna.cz, nebo například Adam Pýcha zastupující Knihy Dobrovský. Devátý ročník konference ShopCamp se uskuteční 8. září 2022 v Praze a sestávat se bude z 12 přednášek. Pro účast na akci se stačí zájemcům z řad účastníků registrovat na stránkách konference, přičemž vstup zdarma mají e-shopeři, tedy majitelé či zaměstnanci e-shopů. Registrace začíná dnes 7. června 2022 o 14:00.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů
4 min. doba čtení

Migrace publisherů do nejnovějšího affiliate systému Dognet 2.0 začala. Čeští inzerenti se mohou těšit na nový systém již za pár týdnů

Affiliate síť Dognet po téměř 12 letech úspěšného působení v CEE a na Balkáně připravuje nový systém Dognet 2.0, který posune celou síť na vyšší úroveň. Poslední roky intenzivně pracovali na novém affiliate řešení, které je navrženo tak, aby přinášelo výhody nejen inzerentům, ale i partnerům. Do aktivního vývoje se zapojila také česká pobočka, která […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+