2 min. doba čtení

Česká internetová jednička dál roste. Seznam.cz loni utržil 4,7 miliardy korun

Jednička českého internetu loni opět zaznamenala rekordní rok. Seznam v tržbách meziročně vyrostl o 4,7 procenta a dosáhl na 4,69 miliardy korun. Podle vyjádření společnosti se největší měrou na růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který vykázal růst o 15 procent.

Česká internetová jednička dál roste. Seznam.cz loni utržil 4,7 miliardy korun

Profitabilitu firma udržuje kolem hranice 30 procent, zisk před zdaněním loni činil 1,4 miliardy, což znamená meziroční snížení z úrovně 1,6 miliardy korun. Podle PR manažerky Seznamu Anety Kapuciánové je tenhle pokles daný rostoucími mzdovými náklady – v roce 2018 internetová jednička rozšířila svůj tým o 146 nových zaměstnanců, což se v nákladech nejvíc projevilo právě loni.

„Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizaci obsahu pro naše uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz.

Sílu domovské stránky Seznamu pak demonstruje počet prokliků právě na obsah vlastních i partnerských webů Seznamu. Na konci loňského roku se zastavil na 146 milionech měsíčně, což představuje meziroční nárůst o 17 procent. Konzumace obsahu z domovské stránky se následně projevila i letos během pandemie koronaviru.

„Letos v březnu jsme zaznamenali 228 milionů prokliků na obsahové weby z naší domovské stránky. Ve srovnání s březnem 2019 se jedná o 60% nárůst,“ uvádí Zima.

Sdílet článek
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+