2 min. doba čtení

Češi, Maďaři i Poláci šetří. Vyhlídky spotřebitelů jsou slabé

Lidé stále šetří a dávají přednost nižším cenám. Očekává se, že spotřebitelská nálada na evropském trhu zůstane v letošním roce slabá.

Češi, Maďaři i Poláci šetří. Vyhlídky spotřebitelů jsou slabé
Zdroj: Depositphotos

Česko a Maďarsko jsou již v recesi. Polsko se jí těsně vyhnulo. Vlády očekávaly oživení spotřeby, které by mělo kompenzovat slabší exportní poptávku pomalé německé ekonomiky a vyrovnat loňský pokles vyvolaný inflací.

Přestože je Německo největší evropskou ekonomikou, prochází v současné době těžkým obdobím. Jeho slabost může mít psychologický dopad na spotřebitele ve střední a východní Evropě. Očekává se, že spotřebitelé budou opatrní při větším utrácení, protože inflace v posledních dvou letech vyčerpala jejich úspory.

Česká vláda a maďarská centrální banka snížily své prognózy růstu pro rok 2024 s odkazem na slabé oživení spotřeby. Také v Polsku měly spotřebitelské výdaje navzdory očekávanému růstu mezd na začátku roku smíšený start.

Týdenní podcast UPdate

Spotřebitelská důvěra v České republice a Maďarsku je slabá a růst cen potravin se blíží cenám v eurozóně. V Polsku se očekává mírné oživení maloobchodních tržeb, které však naráží na překážky, jako je plánované obnovení daně z prodeje potravin a možné dlouhodobé zvýšení nákladů na úvěry.

Ekonomové polské banky Pekao pro agenturu Reuters uvedli, že leden byl slabý pro zboží dlouhodobé spotřeby, zejména oděvy. Předpovědi maloobchodních tržeb překonaly očekávání hlavně díky výdajům za renovace domů, prodejům vozidel a autodílů.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+