Jak ukazují prodejní data FC Ecom, společnosti stojící za e-shopem Bezvasport.cz, oblečení a doplňky si udržují svou pozici na vrcholu seznamu nejoblíbenějších vánočních dárků. Zákazníci jsou ochotni investovat do kvalitního dárku, což dokazuje průměrná hodnota objednávky, která letos činí 1464 Kč. V předchozím roce byla průměrná objednávka nižší, a to 1390 Kč.
Letošní zimní sezóna přinesla výrazný vzestup v oblibě svetrů – zejména ty s vánočními vzory. Spodní prádlo, ponožky a pyžama jsou dalšími kategoriemi, které si udržují stabilní zájem mezi zákazníky. Mezi dalšími oblíbenými vánočními dárky zůstávají peněženky.
Black Friday jako startér vánočních nákupů
„Tento rok jsme pozorovali první výraznou zvýšenou poptávku v období Black Friday, a to až o 30 %, což naznačuje, že nákupy vánočních dárků letos začaly v listopadu. Tento trend, který jsme zaznamenali i v minulém roce, ukazuje, že proces výběru dárků se stává stále promyšlenějším. Nejintenzivněji probíhá od začátku listopadu až do poloviny prosince,“ uvádí Petr Král, ředitel společnosti FC Ecom. Ačkoliv data společnosti poukazují na to, že Češi letos při nákupu vánočních dárků nejsou zdrženlivější, čekají však na slevy.
„V době slevových akcí se tržby výrazně zvyšují oproti standardnímu období, přičemž průměrné výdaje za dárky vykazují nárůst. A to hlavně v populárních dárkových segmentech. Z našich dat vyplývá, že hodnota objednávek se zvýšila přibližně o 15 %. To ukazuje na ochotu lidí investovat větší částky do dárků pro své blízké. I Když se průměrná útrata liší podle kategorie, je zřejmé, že zákazníci preferují produkty s vyšší cenovkou, což má za následek celkový vzestup průměrných výdajů,“ konstatuje Petr Král.