2 min. doba čtení

Češi chtějí tradiční dárky, hledají slevy a investují více peněz do kvality

Vánoční sezóna je tradičně spojena s hledáním dokonalých dárků pro naše blízké. Přestože ekonomické výkyvy mohou ovlivnit spotřebitelské chování, Češi zůstávají věrní tradičním vánočním dárkům. E-shop Bezvasport.cz odhaluje, že v letošním roce zákazníci utrácejí za vánoční dárky o 15 % více než v minulosti. Důraz kladou na kvalitu a vyšší cenovou kategorii.

Češi chtějí tradiční dárky, hledají slevy a investují více peněz do kvality
Zdroj: Depositphotos

Jak ukazují prodejní data FC Ecom, společnosti stojící za e-shopem Bezvasport.cz, oblečení a doplňky si udržují svou pozici na vrcholu seznamu nejoblíbenějších vánočních dárků. Zákazníci jsou ochotni investovat do kvalitního dárku, což dokazuje průměrná hodnota objednávky, která letos činí 1464 Kč. V předchozím roce byla průměrná objednávka nižší, a to 1390 Kč. 

Letošní zimní sezóna přinesla výrazný vzestup v oblibě svetrů – zejména ty s vánočními vzory. Spodní prádlo, ponožky a pyžama jsou dalšími kategoriemi, které si udržují stabilní zájem mezi zákazníky. Mezi dalšími oblíbenými vánočními dárky zůstávají peněženky.

Black Friday jako startér vánočních nákupů

„Tento rok jsme pozorovali první výraznou zvýšenou poptávku v období Black Friday, a to až o 30 %, což naznačuje, že nákupy vánočních dárků letos začaly v listopadu. Tento trend, který jsme zaznamenali i v minulém roce, ukazuje, že proces výběru dárků se stává stále promyšlenějším. Nejintenzivněji probíhá od začátku listopadu až do poloviny prosince,  uvádí Petr Král, ředitel společnosti FC Ecom. Ačkoliv data společnosti poukazují na to, že Češi letos při nákupu vánočních dárků nejsou zdrženlivější, čekají však na slevy.

„V době slevových akcí se tržby výrazně zvyšují oproti standardnímu období, přičemž průměrné výdaje za dárky vykazují nárůst. A to hlavně v populárních dárkových segmentech. Z našich dat vyplývá, že hodnota objednávek se zvýšila přibližně o 15 %. To ukazuje na ochotu lidí investovat větší částky do dárků pro své blízké. I Když se průměrná útrata liší podle kategorie, je zřejmé, že zákazníci preferují produkty s vyšší cenovkou, což má za následek celkový vzestup průměrných výdajů,“ konstatuje Petr Král.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru
Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+