Průzkum, kterého se zúčastnilo 2 005 britských respondentů, odhalil jisté vzorce mezi frekvencí používání sociálních sítí během významných událostí. Až 62 % osob ve věku 25–34 let uvedlo zvýšenou aktivitu na sociálních sítích. Podobně 53 % osob ve věku 16–24 let uvedlo zvýšené používání platformy během takových událostí.
A nejde jen o olympiádu nebo mistrovství. Pozoruhodný vliv měl zejména Love Island. Ze studie vyplynulo, že 45 % Mileniálů a 44 % Gen Z ve věku 16–24 let se toto léto setkalo s větším množstvím obsahu souvisejícího s Love Island v porovnání s předchozími lety. Kromě toho více než pětina (22 %) všech účastníků vyjádřila vyšší pravděpodobnost sledování soutěžících poté, co byli vystaveni souvisejícímu obsahu.
Údaje naznačují, že sociální média nejsou jediným médiem pro zapojení během vysílání zajímavých pořadů a událostí.
Průzkum přinesl také důležité poznatky pro e-commerce sektor:
- Zapojení do sociálních médií významně ovlivňuje nákupní chování, zejména u mladších spotřebitelů. Zejména 31 % všech respondentů uvedlo, že jsou náchylnější nakupovat od značek, se kterými komunikují na sociálních platformách.
- Přibližně 32 % účastníků průzkumu souhlasilo s tím, že obsah značky zlepšuje jejich zážitek ze sledování významných událostí, díky čemuž jsou tyto události příjemnější a poutavější.
Tom Stone, spoluzakladatel společnosti Re:act, zdůraznil význam těchto zjištění:
“Velké kulturní akce na sociálních sítích poskytují značkám vynikající příležitost zapojit Generaci Z a Mileniálů. Tyto příležitosti jsou vzácné, takže značky se musí připravit v dostatečném předstihu, aby maximalizovaly účinnost svých kampaní.”
Takže značky, které chtějí přilákat spotřebitele z těchto generací, by si měly vhodně načasovat strategii sociálním médií. Vzhledem k tomu, že velké akce nabízejí jedinečné příležitosti k zapojení, značky, které tyto momenty účinně využijí, mohou získat značnou pozornost mladšího publika.