5 min. doba čtení

Budování prémiové klientely jednoduše: vlastní značkový BNPL bude tvojí tajnou zbraní!

Internetové obchody se nedávno pustily do ostrého boje o digitálně zdatnější, zámožnější vrstvu zákazníků s největší kupní silou. Jednou z největších obchodních výzev je skutečnost, že v důsledku ekonomických událostí posledních let se zákazníkům snížila částka k útratě a růst příjmů neodpovídal zvyšování cen.

Mark Kitli Mark Kitli
Co-Founder, CBO, instacash s.r.o.
Budování prémiové klientely jednoduše: vlastní značkový BNPL bude tvojí tajnou zbraní!

Nejnovější průzkum instacash – v rámci kterého jsme se dotázali 2500 digitálně zdatných zákazníků střední vrstvy – skvěle ilustruje preference zákazníků v této ekonomické situaci. 92 % respondentů vyhledává online obchody, které nabízejí možnost bezúročné splátkové platby. Pro nákup v těchto obchodech se rozhodují i přesto, že by daný produkt mohli pořídit v jiném obchodě o něco levněji!

Služba pro zvýšení pohodlí prémiových zákazníků

Splátkovou platbu lze zajistit třemi způsoby:

  1. Klasický spotřebitelský úvěr: Využívají jej obvykle ti, kteří nemají peníze ani na akontaci a mohou si dovolit pouze velmi nízkou měsíční splátku, protože mají podprůměrný pravidelný příjem.
  2. Klasický BNPL: Platební metoda preferovaná zejména mladšími zákazníky bez pravidelného příjmu nebo těmi, kteří nesplňují podmínky pro získání spotřebitelského úvěru. Nejčastěji se využívá pro menší nákupy.
  3. Vlastní značkový BNPL: Zámožnější vrstva zákazníků s vyšším příjmem, která tuto platební metodu vnímá jako službu zvyšující jejich pohodlí.

To znamená, že pokud chcete budovat či rozšiřovat prémiovou klientelu s největší kupní silou, vlastní značkový BNPL může být ideální volbou.
Na základě vzorku více než 70 tisíc nákupů, při nichž zákazníci zvolili splátkovou platbu přes instacash, jsme zaznamenali následující:

  1. 49 % zákazníků má čistý příjem vyšší než 1 500 EUR a 25 % zákazníků vyšší než 2 000 EUR.
  2. 43 % zákazníků je ve věku 24–35 let, což představuje nejaktivnější věkovou skupinu nakupující online.
  3. Prémioví zákazníci milují vlastní značkový BNPL!

Zdroj: instacash

Rychlý, jednoduchý a pohodlný

Digitálně zdatní zákazníci s vyšším příjmem si vysloveně žádají a oceňují pohodlné prémiové služby.
Vlastní značkový BNPL systém funguje s výjimečnou rychlostí zpracování díky automatizovaným a digitálním procesům předběžného schvalování. Celkový čas platby jsme měřili od kliknutí na tlačítko Koupit při checkoutu v e-shopu až po zaplacení první splátky debetní kartou.

  • Nejrychlejší zákazník dokončil celý proces za 1,7 minuty.
  • Medián času platby byl 5,3 minuty v případech, kdy si zákazníci spočítali splácení na stránce produktu.
  • Automatizovaný systém funguje 24/7, což umožňuje zákazníkům nakupovat požadované produkty s minimálním čekáním a bez problémů.

Vztah zákazníků k vlastnímu značkovému BNPL ilustrují nejen čísla, ale i téměř 5 000 recenzí, které zákazníci o procesu poslali. Na škále od 1 do 5 hodnotili službu průměrně 4,8. Několik z mnoha recenzí:
„Ježíši, jak mi tahle platební možnost chyběla! Od teď budu nakupovat jen tady.”

„Rychlé a jednoduché. Hotovo raz dva, není třeba nic nahrávat, předběžné schválení trvá jen pár sekund a pak už je vše v pořádku.”

„Poprvé v životě jsem neměla žádný problém při takovémto vyřizování. Klobouk dolů! :)”

„Děkuji! Tak rychlé a flexibilní schválení jsem ještě neviděla! Doporučuji tuto platformu i obchod každému! :)”

„Neuvěřitelné, že něco konečně funguje bezchybně a rychle.”

„Tohle je fakt bomba! A navíc rychlé!”

„Velmi rychlé a praktické! Konečně se cítím jako v roce 2024! Takových řešení by mělo být více!”

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

A kolik to vlastně stojí a kolik díky tomu můžeme získat?

Před zavedením jakékoliv nové služby vyvstává logická otázka: kolik to stojí? To záleží na vás!
Máte tři možnosti:

  1. Zavést spotřebitelský úvěr od banky – drahé, ale široká škála řešení.
  2. Zvolit klasický BNPL – levné, ale vhodnější pro menší zákazníky.
  3. Vyzkoušet vlastní značkový BNPL – nejlevnější řešení, hodnota košíku bez omezení.

Jako příklad nákladů a výnosů uvádíme případ autorizovaného prodejce Garmin:

  1. Klientela Garmin má averzi vůči spotřebitelským úvěrům.
  2. Možnost splátkové platby vnímali jako nástroj pro budování značky („Garmin splácení”).
  3. Transakční poplatky jsou o 60 % nižší než u jiných BNPL nebo spotřebitelských úvěrů.

A výsledek: nárůst prodeje o +38 % ve srovnání se stejným obdobím před zavedením BNPL.

Zdroj: instacash

Chcete budovat budoucnost svého e-shopu na prémiové klientele a věrných zákaznících? Pak je čas zavést vlastní značkový BNPL!

Kdo je instacash?

Instacash je předním poskytovatelem vlastní značkové služby „Buy Now Pay Later“ v regionu východní a střední Evropy. Jeho zakladatelé mají více než 20 let zkušeností v oblasti bankovnictví. Před zahájením vlastního podnikání řídili digitální transformaci italské bankovní skupiny.

BNPL řešení od instacash je dostupné ve 27 zemích EU. V současnosti se v rámci expanze zaměřují kromě Česka také na maďarský a slovenský trh. V Maďarsku se stali lídrem trhu během pouhých dvou let a v roce 2024 má s výhodami splátkové platby instacash zkušenost již více než 35 000 zákazníků. Počet uživatelů i tržby se oproti roku 2023 zosminásobily, což ukazuje rostoucí poptávku po BNPL řešeních.

Sdílet článek
Mark Kitli
Co-Founder, CBO, instacash s.r.o.
Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Británie zvažuje přísnější regulace na ochranu spotřebitelů u modelu BNPL
3 min. doba čtení

Británie zvažuje přísnější regulace na ochranu spotřebitelů u modelu BNPL

Buy Now, Pay Later (BNPL) je finanční model, který umožňuje zákazníkům koupit zboží nebo služby a zaplatit za ně později, obvykle ve splátkách. Díky své jednoduchosti a flexibilitě se tento model stal velmi oblíbeným, zejména v oblasti e-commerce. Zároveň má svá úskalí. Nová britská labouristická vláda plánuje toto odvětví regulovat.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Klarna po dvou letech na českém trhu vstupuje na Slovensko
4 min. doba čtení

Klarna po dvou letech na českém trhu vstupuje na Slovensko

Švédský fintech Klarna, platební a nákupní služba, pokračuje ve své expanzi na další trhy v regionu střední a východní Evropy a nyní bude nabízet své služby i slovenským zákazníkům. Navazuje tak na svůj vstup na český trh, kam expandovala před téměř dvěma lety. Během této doby se Klarna dokázala stát významným hráčem na poli odložených […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+