
Nejnovější průzkum instacash – v rámci kterého jsme se dotázali 2500 digitálně zdatných zákazníků střední vrstvy – skvěle ilustruje preference zákazníků v této ekonomické situaci. 92 % respondentů vyhledává online obchody, které nabízejí možnost bezúročné splátkové platby. Pro nákup v těchto obchodech se rozhodují i přesto, že by daný produkt mohli pořídit v jiném obchodě o něco levněji!
Služba pro zvýšení pohodlí prémiových zákazníků
Splátkovou platbu lze zajistit třemi způsoby:
- Klasický spotřebitelský úvěr: Využívají jej obvykle ti, kteří nemají peníze ani na akontaci a mohou si dovolit pouze velmi nízkou měsíční splátku, protože mají podprůměrný pravidelný příjem.
- Klasický BNPL: Platební metoda preferovaná zejména mladšími zákazníky bez pravidelného příjmu nebo těmi, kteří nesplňují podmínky pro získání spotřebitelského úvěru. Nejčastěji se využívá pro menší nákupy.
- Vlastní značkový BNPL: Zámožnější vrstva zákazníků s vyšším příjmem, která tuto platební metodu vnímá jako službu zvyšující jejich pohodlí.
To znamená, že pokud chcete budovat či rozšiřovat prémiovou klientelu s největší kupní silou, vlastní značkový BNPL může být ideální volbou.
Na základě vzorku více než 70 tisíc nákupů, při nichž zákazníci zvolili splátkovou platbu přes instacash, jsme zaznamenali následující:
- 49 % zákazníků má čistý příjem vyšší než 1 500 EUR a 25 % zákazníků vyšší než 2 000 EUR.
- 43 % zákazníků je ve věku 24–35 let, což představuje nejaktivnější věkovou skupinu nakupující online.
- Prémioví zákazníci milují vlastní značkový BNPL!

Zdroj: instacash
Rychlý, jednoduchý a pohodlný
Digitálně zdatní zákazníci s vyšším příjmem si vysloveně žádají a oceňují pohodlné prémiové služby.
Vlastní značkový BNPL systém funguje s výjimečnou rychlostí zpracování díky automatizovaným a digitálním procesům předběžného schvalování. Celkový čas platby jsme měřili od kliknutí na tlačítko Koupit při checkoutu v e-shopu až po zaplacení první splátky debetní kartou.
- Nejrychlejší zákazník dokončil celý proces za 1,7 minuty.
- Medián času platby byl 5,3 minuty v případech, kdy si zákazníci spočítali splácení na stránce produktu.
- Automatizovaný systém funguje 24/7, což umožňuje zákazníkům nakupovat požadované produkty s minimálním čekáním a bez problémů.
Vztah zákazníků k vlastnímu značkovému BNPL ilustrují nejen čísla, ale i téměř 5 000 recenzí, které zákazníci o procesu poslali. Na škále od 1 do 5 hodnotili službu průměrně 4,8. Několik z mnoha recenzí:
„Ježíši, jak mi tahle platební možnost chyběla! Od teď budu nakupovat jen tady.”
„Rychlé a jednoduché. Hotovo raz dva, není třeba nic nahrávat, předběžné schválení trvá jen pár sekund a pak už je vše v pořádku.”
„Poprvé v životě jsem neměla žádný problém při takovémto vyřizování. Klobouk dolů! :)”
„Děkuji! Tak rychlé a flexibilní schválení jsem ještě neviděla! Doporučuji tuto platformu i obchod každému! :)”
„Neuvěřitelné, že něco konečně funguje bezchybně a rychle.”
„Tohle je fakt bomba! A navíc rychlé!”
„Velmi rychlé a praktické! Konečně se cítím jako v roce 2024! Takových řešení by mělo být více!”
A kolik to vlastně stojí a kolik díky tomu můžeme získat?
Před zavedením jakékoliv nové služby vyvstává logická otázka: kolik to stojí? To záleží na vás!
Máte tři možnosti:
- Zavést spotřebitelský úvěr od banky – drahé, ale široká škála řešení.
- Zvolit klasický BNPL – levné, ale vhodnější pro menší zákazníky.
- Vyzkoušet vlastní značkový BNPL – nejlevnější řešení, hodnota košíku bez omezení.
Jako příklad nákladů a výnosů uvádíme případ autorizovaného prodejce Garmin:
- Klientela Garmin má averzi vůči spotřebitelským úvěrům.
- Možnost splátkové platby vnímali jako nástroj pro budování značky („Garmin splácení”).
- Transakční poplatky jsou o 60 % nižší než u jiných BNPL nebo spotřebitelských úvěrů.
A výsledek: nárůst prodeje o +38 % ve srovnání se stejným obdobím před zavedením BNPL.

Zdroj: instacash
Chcete budovat budoucnost svého e-shopu na prémiové klientele a věrných zákaznících? Pak je čas zavést vlastní značkový BNPL!
Kdo je instacash?
Instacash je předním poskytovatelem vlastní značkové služby „Buy Now Pay Later“ v regionu východní a střední Evropy. Jeho zakladatelé mají více než 20 let zkušeností v oblasti bankovnictví. Před zahájením vlastního podnikání řídili digitální transformaci italské bankovní skupiny.
BNPL řešení od instacash je dostupné ve 27 zemích EU. V současnosti se v rámci expanze zaměřují kromě Česka také na maďarský a slovenský trh. V Maďarsku se stali lídrem trhu během pouhých dvou let a v roce 2024 má s výhodami splátkové platby instacash zkušenost již více než 35 000 zákazníků. Počet uživatelů i tržby se oproti roku 2023 zosminásobily, což ukazuje rostoucí poptávku po BNPL řešeních.