Podle analýzy společnosti Global Market Insights má celosvětový trh s výrobky pro domácí zvířata hodnotu 232 miliard USD a očekává se, že do roku 2027 vzroste na 350 miliard USD.
Prodej produktů pro domácí zvířata se přesouvá do online prostoru
Poslední dva roky trh s domácími mazlíčky nejen rostl, ale transformoval se na digitální. „Kamenné prodejny umožňují zákazníkům lepší kontakt s produktem či požádat prodejce o radu, ale elektronický obchod nám umožňuje nabídnout atraktivnější ceny a přístup k širšímu sortimentu,“ vysvětluje Marcin Maciąg, generální ředitel společnosti Pets Diag.
Pokud by se e-commerce trh dokázal vypořádat s výhodami offline prodejen, trh s potřebami pro domácí mazlíčky by se mohl přesunout do online prostoru. Pomohly by 3D vizualizace produktů, ale také funkční helpdesk.
Výběr produktů pro domácí mazlíčky je výrazně jednodušší na rozhodování než produkty pro lidi, a proto se mu v online prostoru daří.
I největší světoví hráči, jako například PETCO a PETSmart, uvádějí online prodej jako významnou část celkového prodeje. Ten tvoří polovinu jejich celkových tržeb. Současně řetězce jako Walmart a Target oficiálně přiznávají, že v kategorii domácích mazlíčků výrazně investují do digitalizace prodeje.
E-shop již není jen obchod
Majitelé internetových obchodů používají řadu prodejních aktivit. Proto se stává standardem, že e-shop jako přidanou hodnotu nabízí široký rámec programů. Například webináře jsou stále populárnější. Různé věrnostní programy spojené se slevami se ukazují jako účinná řešení, která zákazníky motivují k dalším nákupům. A rovněž se v posledních měsících objevilo několik webových stránek, které kromě nabídky produktů pro zvířata začaly nabízet také online schůzky s veterinárním lékařem nebo konzultace.