3min. doba čtení

Budeme nakupovat z našich aut? V-Commerce má způsobit revoluci v automotive

Někteří lidé se možná nyní ptají: Kolik písmen se ještě vymyslí před slovo commerce? Je V-Commerce další buzzword nebo nový trh elektronického obchodu s obrovským potenciálem? Písmeno „V“ ve slově V-Commerce označuje vozidlo (vehicle). Jedná se o inteligentní autonomní auta, která myslí sami za sebe a poskytují možnost interaktivní zábavy včetně online nakupování. 

Budeme nakupovat z našich aut? V-Commerce má způsobit revoluci v automotive

Online nakupování je již dlouho mobilní. Většinou nakupujeme, streamujeme a platíme z chytrých telefonů. A v následujících letech to všechno budeme moci dělat i z našich aut. Analytici belgické skupiny Ptolemus Group předpovídají tomuto trhu obrat 500 miliard dolarů ročně a bude ho tvořit 600 milionů vozů po celém světě. 

Auto jako druhý obývací pokoj 

Auto se stále více stává druhou obytnou místností a tento trend bude pokračovat s masivním rozšířením autonomního řízení. 

„V současnosti výrobci automobilů ještě zdaleka nevyužívají potenciál hardwaru. Zaostávají za digitálními inovačními cykly a zamrznou při pomyšlení na možné bezpečnostní problémy. Výsledkem je, že skutečné interakce mezi aplikacemi a inteligentními vozidly obvykle zůstávají stranou. Přesně to chceme změnit. To je poslání našeho start-upu Zync,“ vysvětlila pro e-commerce magazín Rana June, CEO Zync.

Analytici belgické skupiny Ptolemus Group předpovídají trhu v-commerce obrat 500 miliard dolarů. 

Start-up ze Silicon Valley a jeho inteligentní softwarová platforma Zync přináší do auta nový rozměr – streamování videa, hraní her a využití pro elektronický obchod. Společnost na tomto vývoji pracuje společně s dalšími výrobci automobilů. Strategickým partnerem tohoto projektu je značka Porsche. 

Auto se tak stane platformou, jejímž prostřednictvím lze objednat všechny možné produkty nebo služby. Nezáleží na tom, zda cestující nastupuje s chytrým telefonem Apple nebo Android nebo zda upřednostňuje konkrétní značku vozidla. 

Cílem už nebude jen přesun z místa na místo 

„Samozřejmě, naše auto se učí. Rozumí a jedná digitálně empaticky. Pracujeme na tom, aby nám vozidla rozuměla – na základě trasy, trvání cesty, dokonce i nálady cestujících. V budoucnu budou auta mnohem více, než jen jednoduchým prostředkem k přesunu z bodu a do bodu B. V budoucnu nám pomohou při rozhodování o nákupu, který přesně odpovídá naší osobní situaci.” 

Auto jako nástroj online prodeje nabízí společnostem možnost uspokojit spontánní nákupní impulsy a profitovat ze začínajícího trhu v hodnotě miliard. In-car a v-commerce tedy rozhodně nepůsobí jako módní slova, spíše jako další velký turbo e-commerce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Virtuální obchod Lacoste chce měnit e-commerce

Lacoste považuje svůj virtuální projekt za ambiciózní a nabízí pohlcující interaktivní cestu, která podle značky znamená „znovuobjevení elektronického obchodu“. Ať už to znamená cokoliv, Lacoste nastoupila do vlaku, ve kterém už jedou Gucci, Adidas a další.

Redakce Redakce
Přečíst článek