Online nakupování je již dlouho mobilní. Většinou nakupujeme, streamujeme a platíme z chytrých telefonů. A v následujících letech to všechno budeme moci dělat i z našich aut. Analytici belgické skupiny Ptolemus Group předpovídají tomuto trhu obrat 500 miliard dolarů ročně a bude ho tvořit 600 milionů vozů po celém světě.
Auto jako druhý obývací pokoj
Auto se stále více stává druhou obytnou místností a tento trend bude pokračovat s masivním rozšířením autonomního řízení.
„V současnosti výrobci automobilů ještě zdaleka nevyužívají potenciál hardwaru. Zaostávají za digitálními inovačními cykly a zamrznou při pomyšlení na možné bezpečnostní problémy. Výsledkem je, že skutečné interakce mezi aplikacemi a inteligentními vozidly obvykle zůstávají stranou. Přesně to chceme změnit. To je poslání našeho start-upu Zync,“ vysvětlila pro e-commerce magazín Rana June, CEO Zync.
Analytici belgické skupiny Ptolemus Group předpovídají trhu v-commerce obrat 500 miliard dolarů.
Start-up ze Silicon Valley a jeho inteligentní softwarová platforma Zync přináší do auta nový rozměr – streamování videa, hraní her a využití pro elektronický obchod. Společnost na tomto vývoji pracuje společně s dalšími výrobci automobilů. Strategickým partnerem tohoto projektu je značka Porsche.
Auto se tak stane platformou, jejímž prostřednictvím lze objednat všechny možné produkty nebo služby. Nezáleží na tom, zda cestující nastupuje s chytrým telefonem Apple nebo Android nebo zda upřednostňuje konkrétní značku vozidla.
Cílem už nebude jen přesun z místa na místo
„Samozřejmě, naše auto se učí. Rozumí a jedná digitálně empaticky. Pracujeme na tom, aby nám vozidla rozuměla – na základě trasy, trvání cesty, dokonce i nálady cestujících. V budoucnu budou auta mnohem více, než jen jednoduchým prostředkem k přesunu z bodu a do bodu B. V budoucnu nám pomohou při rozhodování o nákupu, který přesně odpovídá naší osobní situaci.”
Auto jako nástroj online prodeje nabízí společnostem možnost uspokojit spontánní nákupní impulsy a profitovat ze začínajícího trhu v hodnotě miliard. In-car a v-commerce tedy rozhodně nepůsobí jako módní slova, spíše jako další velký turbo e-commerce.