2 min. doba čtení

Budeme nakupovat z našich aut? V-Commerce má způsobit revoluci v automotive

Někteří lidé se možná nyní ptají: Kolik písmen se ještě vymyslí před slovo commerce? Je V-Commerce další buzzword nebo nový trh elektronického obchodu s obrovským potenciálem? Písmeno „V“ ve slově V-Commerce označuje vozidlo (vehicle). Jedná se o inteligentní autonomní auta, která myslí sami za sebe a poskytují možnost interaktivní zábavy včetně online nakupování. 

Budeme nakupovat z našich aut? V-Commerce má způsobit revoluci v automotive

Online nakupování je již dlouho mobilní. Většinou nakupujeme, streamujeme a platíme z chytrých telefonů. A v následujících letech to všechno budeme moci dělat i z našich aut. Analytici belgické skupiny Ptolemus Group předpovídají tomuto trhu obrat 500 miliard dolarů ročně a bude ho tvořit 600 milionů vozů po celém světě. 

Auto jako druhý obývací pokoj 

Auto se stále více stává druhou obytnou místností a tento trend bude pokračovat s masivním rozšířením autonomního řízení. 

„V současnosti výrobci automobilů ještě zdaleka nevyužívají potenciál hardwaru. Zaostávají za digitálními inovačními cykly a zamrznou při pomyšlení na možné bezpečnostní problémy. Výsledkem je, že skutečné interakce mezi aplikacemi a inteligentními vozidly obvykle zůstávají stranou. Přesně to chceme změnit. To je poslání našeho start-upu Zync,“ vysvětlila pro e-commerce magazín Rana June, CEO Zync.

Analytici belgické skupiny Ptolemus Group předpovídají trhu v-commerce obrat 500 miliard dolarů. 

Start-up ze Silicon Valley a jeho inteligentní softwarová platforma Zync přináší do auta nový rozměr – streamování videa, hraní her a využití pro elektronický obchod. Společnost na tomto vývoji pracuje společně s dalšími výrobci automobilů. Strategickým partnerem tohoto projektu je značka Porsche. 

Auto se tak stane platformou, jejímž prostřednictvím lze objednat všechny možné produkty nebo služby. Nezáleží na tom, zda cestující nastupuje s chytrým telefonem Apple nebo Android nebo zda upřednostňuje konkrétní značku vozidla. 

Cílem už nebude jen přesun z místa na místo 

„Samozřejmě, naše auto se učí. Rozumí a jedná digitálně empaticky. Pracujeme na tom, aby nám vozidla rozuměla – na základě trasy, trvání cesty, dokonce i nálady cestujících. V budoucnu budou auta mnohem více, než jen jednoduchým prostředkem k přesunu z bodu a do bodu B. V budoucnu nám pomohou při rozhodování o nákupu, který přesně odpovídá naší osobní situaci.” 

Auto jako nástroj online prodeje nabízí společnostem možnost uspokojit spontánní nákupní impulsy a profitovat ze začínajícího trhu v hodnotě miliard. In-car a v-commerce tedy rozhodně nepůsobí jako módní slova, spíše jako další velký turbo e-commerce.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává
3 min. doba čtení

Proč na LinkedIn vsadit na video obsah? Angažovanost roste, algoritmus nahrává

Pokud jste ještě nezačali využívat video na LinkedInu, pravděpodobně je ten správný čas. Sledovanost videí na platformě loni meziročně vzrostla o 36 %. Navíc video příspěvky generují 1,4× vyšší zapojení ve srovnání s jinými formáty. Chopte se příležitosti a využijte nové informace přímo od LinkedInu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč
4 min. doba čtení

Značky chtějí soudržnost mobilní strategie, ale bojují s chaosem. Nová data ukazují proč

Mobily pohlcují polovinu veškeré digitální pozornosti a náklady na získání zákazníka rostou rychleji než rozpočty. Pokud se o mobilní strategii stará každý tým po svém a nikdo ji pevně neřídí, výsledkem jsou nekoordinované kampaně, nejednotný zážitek a promarněné příležitosti. Ve hře není jen engagement, ale i schopnost značky udržet si místo na trhu. Jak tedy […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí
5 min. doba čtení

U reklam v segmentu zdraví vítězí fakta. Sliby na důvěru nestačí

V roce 2025 utratí značky v segmentu zdraví, farmacie a zdravotnictví v USA za reklamu více než 31 miliard dolarů – což je více než v odvětvích jako telekomunikace, cestování či technologie. I když značky investují miliardy, jen malá část spotřebitelů důvěřuje zdravotnické reklamě více než jiné.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+