
Zpráva Unavoidable Impact odhalila, že 80 % billboardů ve Spojeném království se nachází v nejchudších oblastech. Vedoucí kampaně Adfree Cities James Ward tvrdí, že to svědčí o širší nerovnosti zakořeněné ve společnosti.
82 % venkovní reklamy se nachází v nejchudší polovině Anglie. 92 % venkovní reklamy se nachází v nejznečištěnější části Anglie a Walesu.
Analýzou reklam u silnic skupina zjistila, že se často nacházejí v oblastech s vyšší mírou znečištění. Ward zdůrazňuje, že cílem kampaně je zpochybnit logiku reklamního průmyslu, která ospravedlňuje umisťování reklam v již znečištěných oblastech, a navázat na doporučení zprávy.
Skupina se snaží přesvědčit tvůrce národních politik, že je třeba jednat v souladu s doporučeními, aby se zastavila praxe umisťování nových reklam v oblastech s existujícími nerovnostmi.
Iniciativa vyzývá k urychlené reformě předpisů týkajících se billboardů. Ward kritizuje současný systém plánování, který podle něj zvýhodňuje reklamní společnosti, a tvrdí, že pouze rozsáhlé změny předpisů mohou pomoci obnovit pravomoci obcí a místních rad.