2 min. doba čtení

Black Friday týden je za námi. Nejvyšší slevy byly na hodinky, šperky a erotické pomůcky

Black Friday týden i letos mnoho lidí využilo k vánočním nákupům. Podle údajů Shoptetu, který zajišťuje fungování více než 7 000 slovenských e-shopů, Slováci utratili rekordní sumu. Obrat e-shopů na Shoptetu činil během Black Friday týdne přibližně 14,5 milionu eur. Zákazníci tedy utratili o více než dva miliony eur více než předešlý rok.

Black Friday týden je za námi. Nejvyšší slevy byly na hodinky, šperky a erotické pomůcky
Zdroj: Freepik

Slevy nabízela většina obchodů

„Slevy z cen svých produktů nabízelo přibližně 70 % e-shopů na Shoptetu. Průměrná sleva představovala podobně jako minulý rok něco přes 20 %,“ přibližuje Mária Auxtová, Country Lead pro Slovensko společnosti Shoptet.

„Nejvyšší slevy až 50 % mohli zákazníci dostat na hodinky a šperky. Výrazné akce byly i na erotické pomůcky – až minus 40%. Snížením cen se snažily zaujmout i obchody v segmentu zábavy, tedy dárkové předměty, potřeby na párty, zábavné předměty a podobně. V tomto případě činily průměrné slevy 30 %,“ říká Mária Auxtová. Přibližně o čtvrtinu levněji mohli zákazníci pořídit také kosmetiku, parfémy, oblečení a doplňky.

Akce trvají stále déle

Podle Márie Auxtové jsme i tento listopad mohli pozorovat trend prodlužujících se Black Friday akcií. Zatímco původně šlo opravdu o jeden den, postupně se slevy prodloužily na celý víkend a později na týden. Dnes můžeme spatřit Black Friday slevy v některých e-shopech i několik týdnů, případně Black Friday přímo přechází do Cyber ​​Monday akcí. Tento trend lze pozorovat také na datech.

„Listopadový obrat e-shopů na Shoptetu činil 52 milionů eur, což je téměř o 8 milionů eur více než loni. Jedná se celkově o velmi silný měsíc a samotný Black Friday až tak výrazně nevybočuje. Vidět, že zákazníci využívají akcie průběžně,“ konstatuje Mária Auxtová.

Co se kupovalo nejvíc?

E-shopy na Shoptetu vybavily v listopadu přes 700 tisíc objednávek. Obsah košíčků do velké míry kopíroval oblíbený typ dárků pod vánoční stromeček.

„Ze strany zákazníků byl největší zájem o sortiment elektroniky, oblečení a doplňků, o parfémy a kosmetiku,“ upřesňuje Mária Auxtová. E-shopaře ještě čeká pár náročných předvánočních týdnů, jelikož jak napovídají data, letos se opět více lidí rozhodlo dárky objednávat online.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Shoptet
Tento článek ti přináší

Shoptet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce
3 min. doba čtení

Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce

Zákazníci dnes očekávají, že jim značka bude rozumět bez ohledu na to, zda právě otevřou aplikaci, kliknou na e-mail nebo navštíví web. Místo toho však často zažívají chaotickou komunikaci: v jednu chvíli je čeká připomínka v košíku, o pár hodin později obecný newsletter a mezitím push notifikace s nesouvisející akcí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie
6 min. doba čtení

AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie

AI revoluce mění pravidla digitální reklamy – prediktivní modely a bidding strategie poháněné umělou inteligencí dokážou v reálném čase odhadnout hodnotu každého kliknutí a automaticky upravovat nabídky pro maximální zisk. Díky inteligentnímu škálování kampaní už neplatíte za dohady, ale za výsledky.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+