2 min. doba čtení

Black Friday týden je za námi. Nejvyšší slevy byly na hodinky, šperky a erotické pomůcky

Black Friday týden i letos mnoho lidí využilo k vánočním nákupům. Podle údajů Shoptetu, který zajišťuje fungování více než 7 000 slovenských e-shopů, Slováci utratili rekordní sumu. Obrat e-shopů na Shoptetu činil během Black Friday týdne přibližně 14,5 milionu eur. Zákazníci tedy utratili o více než dva miliony eur více než předešlý rok.

Black Friday týden je za námi. Nejvyšší slevy byly na hodinky, šperky a erotické pomůcky
Zdroj: Freepik

Slevy nabízela většina obchodů

„Slevy z cen svých produktů nabízelo přibližně 70 % e-shopů na Shoptetu. Průměrná sleva představovala podobně jako minulý rok něco přes 20 %,“ přibližuje Mária Auxtová, Country Lead pro Slovensko společnosti Shoptet.

„Nejvyšší slevy až 50 % mohli zákazníci dostat na hodinky a šperky. Výrazné akce byly i na erotické pomůcky – až minus 40%. Snížením cen se snažily zaujmout i obchody v segmentu zábavy, tedy dárkové předměty, potřeby na párty, zábavné předměty a podobně. V tomto případě činily průměrné slevy 30 %,“ říká Mária Auxtová. Přibližně o čtvrtinu levněji mohli zákazníci pořídit také kosmetiku, parfémy, oblečení a doplňky.

Akce trvají stále déle

Podle Márie Auxtové jsme i tento listopad mohli pozorovat trend prodlužujících se Black Friday akcií. Zatímco původně šlo opravdu o jeden den, postupně se slevy prodloužily na celý víkend a později na týden. Dnes můžeme spatřit Black Friday slevy v některých e-shopech i několik týdnů, případně Black Friday přímo přechází do Cyber ​​Monday akcí. Tento trend lze pozorovat také na datech.

„Listopadový obrat e-shopů na Shoptetu činil 52 milionů eur, což je téměř o 8 milionů eur více než loni. Jedná se celkově o velmi silný měsíc a samotný Black Friday až tak výrazně nevybočuje. Vidět, že zákazníci využívají akcie průběžně,“ konstatuje Mária Auxtová.

Co se kupovalo nejvíc?

E-shopy na Shoptetu vybavily v listopadu přes 700 tisíc objednávek. Obsah košíčků do velké míry kopíroval oblíbený typ dárků pod vánoční stromeček.

„Ze strany zákazníků byl největší zájem o sortiment elektroniky, oblečení a doplňků, o parfémy a kosmetiku,“ upřesňuje Mária Auxtová. E-shopaře ještě čeká pár náročných předvánočních týdnů, jelikož jak napovídají data, letos se opět více lidí rozhodlo dárky objednávat online.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Shoptet
Tento článek ti přináší

Shoptet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovat celoevropskou platformu pro expanzi
3 min. doba čtení

Expandeco kupuje Poštu bez hranic. Plánuje vybudovat celoevropskou platformu pro expanzi

Společnost Expandeco, přední poskytovatel služeb pro expanzi e-shopů, s radostí oznamuje akvizici 100% podílu české logistické společnosti Pošta bez hranic. Tento strategický krok, který přichází v době 10. výročí založení Expandeco, posiluje její postavení na evropském trhu a umožňuje nabídnout nejen e-shopům širší a komplexnější služby pro jednodušší expanzi do celé Evropy.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+