Slevy nabízela většina obchodů
„Slevy z cen svých produktů nabízelo přibližně 70 % e-shopů na Shoptetu. Průměrná sleva představovala podobně jako minulý rok něco přes 20 %,“ přibližuje Mária Auxtová, Country Lead pro Slovensko společnosti Shoptet.
„Nejvyšší slevy až 50 % mohli zákazníci dostat na hodinky a šperky. Výrazné akce byly i na erotické pomůcky – až minus 40%. Snížením cen se snažily zaujmout i obchody v segmentu zábavy, tedy dárkové předměty, potřeby na párty, zábavné předměty a podobně. V tomto případě činily průměrné slevy 30 %,“ říká Mária Auxtová. Přibližně o čtvrtinu levněji mohli zákazníci pořídit také kosmetiku, parfémy, oblečení a doplňky.
Akce trvají stále déle
Podle Márie Auxtové jsme i tento listopad mohli pozorovat trend prodlužujících se Black Friday akcií. Zatímco původně šlo opravdu o jeden den, postupně se slevy prodloužily na celý víkend a později na týden. Dnes můžeme spatřit Black Friday slevy v některých e-shopech i několik týdnů, případně Black Friday přímo přechází do Cyber Monday akcí. Tento trend lze pozorovat také na datech.
„Listopadový obrat e-shopů na Shoptetu činil 52 milionů eur, což je téměř o 8 milionů eur více než loni. Jedná se celkově o velmi silný měsíc a samotný Black Friday až tak výrazně nevybočuje. Vidět, že zákazníci využívají akcie průběžně,“ konstatuje Mária Auxtová.
Co se kupovalo nejvíc?
E-shopy na Shoptetu vybavily v listopadu přes 700 tisíc objednávek. Obsah košíčků do velké míry kopíroval oblíbený typ dárků pod vánoční stromeček.
„Ze strany zákazníků byl největší zájem o sortiment elektroniky, oblečení a doplňků, o parfémy a kosmetiku,“ upřesňuje Mária Auxtová. E-shopaře ještě čeká pár náročných předvánočních týdnů, jelikož jak napovídají data, letos se opět více lidí rozhodlo dárky objednávat online.
Tisková zpráva