2 min. doba čtení

Black Friday s historickým rekordem

Navzdory vysoké inflaci a nepříznivým odhadům byl letošní Black Friday úspěšný. Minimálně v USA, kde internetové prodeje mírně překonaly předchozí rekord. Společnost Adobe Analytics odhaduje, že spotřebitelé utratili za online nákupy až 9,2 miliardy dolarů, což je o něco více, než se původně předpokládalo. V sobotu o tom informovala agentura Reuters.

Black Friday s historickým rekordem

Analýza zahrnuje více než miliardu online návštěv

Služba Adobe Analytics analyzuje online obchodování sledováním transakcí na webových stránkách. Má přístup k údajům o nákupech od 85 % největších amerických online prodejců. Analýza zahrnuje více než miliardu návštěv webových stránek. Tato společnost spadá pod softwarovou společnost Adobe.

„Poptávka po online nákupech zůstává silná, přičemž Black Friday poprvé v historii překonal hranici 9 miliard. Spotřebitelé začínají oceňovat jednoduchost a pohodlí nakupování z domova,“ řekl analytik Vivek Pandya ze společnosti Adobe Digital Insights.

Společnost Adobe uvedla, že nejoblíbenějšími kategoriemi jsou hračky, hry a spotřební elektronika.

Společnost Adobe Analytics očekává, že během pětidenní slevové akce nazvané Cyber Week, která trvá od čtvrtka (Den díkůvzdání) do pondělí, se na internetu prodá zboží v hodnotě 34,8 miliardy dolarů. To by představovalo 2,8% nárůst oproti loňskému roku.

Analýza Salesforce

Další analýzu zveřejnila společnost Salesforce. Na základě vlastních údajů založených na 1,5 miliardy nakupujících uvedla, že v 17:00 hodin středoevropského času dosáhl online prodej na Černý pátek v USA 8 miliard dolarů a celosvětově 40 miliard dolarů, přičemž nejvíce zlevněné zboží se v USA objevilo v oblasti domácích spotřebičů, oblečení, zdraví a krásy a luxusních kabelek.

„Naše data ukazují silnou korelaci mezi slevami a online prodejem, protože spotřebitelé se drželi největších a nejlepších nabídek,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel maloobchodu ve společnosti Salesforce. „Spotřebitelé s napjatými peněženkami hledají hodnotu a cenu. A prodejci na to reagovali nejvýraznějšími slevami za celou vánoční sezónu.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech
5 min. doba čtení

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak ne v rozpočtech

Kdo z nás si alespoň jednou nezkrátil čekání hrou na mobilu? V roce 2025 patří digitální hry – ať už na telefonu, konzoli nebo počítači – mezi nejoblíbenější formy trávení času online. Z pohledu reklamy jsou ale stále nedoceněné. Přestože mladší generace tráví hraním desítky minut denně, značky jim věnují jen zlomek svých rozpočtů. A […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů
7 min. doba čtení

isklad mění pravidla hry v e-commerce: Přináší inovace, které pomohou e-shopům přežít nápor globálních hráčů

Kvůli tlaku globálních hráčů z Asie a rozmachu online tržišť se prostředí e-commerce ve střední Evropě dynamicky mění. Mnoha internetovým obchodům hrozí zánik a ve hře zůstává ten, kdo se přizpůsobí. Rozhodující konkurenční výhodou se stává logistika. isklad, technologický lídr mezi fulfillment centry, proto přichází s přelomovými inovacemi, které mohou zamíchat kartami celého odvětví.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+