2min. doba čtení

Black Friday s historickým rekordem

Navzdory vysoké inflaci a nepříznivým odhadům byl letošní Black Friday úspěšný. Minimálně v USA, kde internetové prodeje mírně překonaly předchozí rekord. Společnost Adobe Analytics odhaduje, že spotřebitelé utratili za online nákupy až 9,2 miliardy dolarů, což je o něco více, než se původně předpokládalo. V sobotu o tom informovala agentura Reuters.

Black Friday s historickým rekordem

Analýza zahrnuje více než miliardu online návštěv

Služba Adobe Analytics analyzuje online obchodování sledováním transakcí na webových stránkách. Má přístup k údajům o nákupech od 85 % největších amerických online prodejců. Analýza zahrnuje více než miliardu návštěv webových stránek. Tato společnost spadá pod softwarovou společnost Adobe.

„Poptávka po online nákupech zůstává silná, přičemž Black Friday poprvé v historii překonal hranici 9 miliard. Spotřebitelé začínají oceňovat jednoduchost a pohodlí nakupování z domova,“ řekl analytik Vivek Pandya ze společnosti Adobe Digital Insights.

Společnost Adobe uvedla, že nejoblíbenějšími kategoriemi jsou hračky, hry a spotřební elektronika.

Společnost Adobe Analytics očekává, že během pětidenní slevové akce nazvané Cyber Week, která trvá od čtvrtka (Den díkůvzdání) do pondělí, se na internetu prodá zboží v hodnotě 34,8 miliardy dolarů. To by představovalo 2,8% nárůst oproti loňskému roku.

Analýza Salesforce

Další analýzu zveřejnila společnost Salesforce. Na základě vlastních údajů založených na 1,5 miliardy nakupujících uvedla, že v 17:00 hodin středoevropského času dosáhl online prodej na Černý pátek v USA 8 miliard dolarů a celosvětově 40 miliard dolarů, přičemž nejvíce zlevněné zboží se v USA objevilo v oblasti domácích spotřebičů, oblečení, zdraví a krásy a luxusních kabelek.

„Naše data ukazují silnou korelaci mezi slevami a online prodejem, protože spotřebitelé se drželi největších a nejlepších nabídek,“ řekl Rob Garf, viceprezident a generální ředitel maloobchodu ve společnosti Salesforce. „Spotřebitelé s napjatými peněženkami hledají hodnotu a cenu. A prodejci na to reagovali nejvýraznějšími slevami za celou vánoční sezónu.“

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
2min. doba čtení

Změny ve vedení skupiny Rohlik

Skupina Rohlik rozšiřuje svůj manažerský tým. Ředitel české pobočky Olin Novák byl jmenován generálním ředitelem pro mezinárodní obchod. Na palubu nastoupil také Martin Beháň, který vedl Tesco v Polsku.

Redakce Redakce
Přečíst článek
6min. doba čtení

Týdenní přehled Ecommerce Bridge

Dnes se podíváme na odhadované prodeje během Black Friday ve Spojených státech, prozradíme vám, který polský e-shop vstupuje na slovenský trh, a pustíme si krátkou ukázku ze zajímavého rozhovoru Štefana Polgáriho s Markem Šulíkem, který je šéfem digitálního marketingu cyklistické značky Isadore. Celý rozhovor spolu s dalšími tématy najdete jako vždy na ecommercebridge.cz.

Redakce Redakce
Přečíst článek