3 min. doba čtení

Black Friday je tu, třetina zákazníků e-shopů na něj cíleně čeká s nákupem dárků

Pátek po americkém Dni díkůvzdání je tím pravým Černým pátkem. A to je den, kdy na zákazníky čekají největší předvánoční slevy, a startuje vrchol maloobchodní sezony. Black Friday letos připadá na 29. listopad a Češi se na něj poctivě chystají. Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) čeká na výhodné nabídky cíleně třetina nakupujících, kteří budou objednávat dárky v e-shopech.

Black Friday je tu, třetina zákazníků e-shopů na něj cíleně čeká s nákupem dárků

Black Friday v podání e-commerce = týden nejvyšších obratů

Jak ukázala data z loňských prodejů, týden okolo akčního Black Friday je jedním z vrcholů celoročních on-line prodejů. „V našem prostředí většina obchodníků poskytuje speciální slevy ve velkém po celý týden. Odhadujeme, že obraty od pondělí 25. listopadu do neděle 1. prosince se budou na internetu pohybovat mezi 7 a 8 miliardami korun. Očekáváme jednoznačně letošní rekordní prodeje. Druhým vrcholem pak bude týden od 9. prosince,“ uvádí výkonný ředitel APEK, Jan Vetyška. Optimismus je přitom na místě. V předvánočním výzkumu mezi internetovými nakupujícími uvedlo téměř 7 % respondentů, že ve slevových akcích plánují objednat většinu vánočních dárků. Alespoň část se pak během Black Friday chystá objednat 26 % on-line spotřebitelů. „To ale samozřejmě není všechno. Dalších 50 % účastníků našeho výzkumu uvedlo, že výhodné nabídky obvykle využívají nahodile, jestliže se jim naskytne vhodná příležitost. A stejně budou postupovat také letos,“ doplňuje Vetyška.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Výdejní boxy budou maximálně vytížené, objednávat do nich půjde v podstatě až do Štědrého dne

Zatímco ještě v roce 2020 plánovalo využívat na Vánoce výdejní boxy jako nejčastější způsob doručení 1,5 % nakupujících, letos je to již 45 %. Automatický výdej se tak stal mezi zákazníky nejpopulárnější variantou, jakou při svých objednávkách preferují. „Fenomén obliby osobního vyzvednutí je v Česku zřejmý. Doručení na adresu totiž na Vánoce upřednostňuje jen 24 % zákazníků e-shopů. Tento vývoj potvrzuje, jak rychle se síť výdejních míst a boxů v ČR podařila vybudovat,“ komentuje Jan Vetyška.

A do kdy je vhodné vánoční nákupy objednat tak, aby dárky dorazily pod stromeček včas? „Doporučuji neváhat. U zboží, které nemá obchodník skladem, rozhodně stojí za to nakupovat co nejrychleji. Výrobky, které skladem jsou, a zákazník je chce poslat na adresu, bych doporučoval odeslat nákupní košík nejpozději ve středu 18. prosince. Naopak do výdejen e-shopů bude možné se vydat v podstatě až do Štědrého dne,“ uzavírá Vetyška.

Vánoční výzkum byl pro Asociaci pro elektronickou komerci (APEK) realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1320 respondentů, 1051 po screenu.

Tisková zpráva

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?
4 min. doba čtení

Nová definice maskulinity: Jak mohou značky autenticky oslovit moderní muže?

Značky stojí před důležitou výzvou, jak změnit způsob zobrazování mužů ve svých kampaních. Podle nedávné zprávy společnosti Kantar se moderní publikum neumí ztotožnit se zažitými stereotypy o silných a nezdolných mužích. a k růstu značky. Podívejme se na závěry, ze kterých může e-commerce čerpat a využít je ve svůj prospěch.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+