3 min. doba čtení

Belgický elektronický obchod vzrostl meziročně o 18 %

Belgické internetové obchody loni dosáhly obratu 13,8 miliardy eur, což je o 18 % více než v roce 2021. Počet belgických internetových obchodů se zvýšil z 56 642 na 57 221 a zůstal tak relativně stabilní.

Belgický elektronický obchod vzrostl meziročně o 18 %
Zdroj: Depositphotos

Belgické internetové obchody loni dosáhly obratu 13,8 miliardy eur, což je o 18 % více než v roce 2021. Počet belgických internetových obchodů se zvýšil z 56 642 na 57 221 a zůstal tak relativně stabilní.

Tato zjištění vyplývají z průzkumu Ecommerce Barometer, který již posedmé provedla společnost BeCommerce. Pro tuto studii jsou klíčové údaje o transakcích z internetových obchodů. Belgické internetové obchody provedly v roce 2022 více než 165 milionů transakcí s celkovým obratem 13,8 miliardy eur. Počet transakcí byl o 10 % vyšší než v předchozím roce.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Objem transakcí přesahující 13 miliard eur

Greet Dekocker, generální ředitel společnosti BeCommerce: „Je zajímavé, že 18procentního nárůstu obratu dosáhl téměř stejný počet internetových obchodů. Zde vidíme růst zejména v segmentu mikro a malých obchodů, který v roce 2022 vzrostl o 63 procent.“

Nejvíce obratu se podařilo realizovat středním a velkým internetovým obchodům, které se na celkovém obratu podílely 3 procenty. V loňském roce na ně připadalo 78 procent objemu transakcí, který činil 10,7 miliardy eur. Předloni na ně připadalo 84 procent objemu transakcí, který tehdy činil 9,8 miliardy eur.

Segment mikroshopů rychle roste

Mezi mikro a malými internetovými obchody, které tvoří 97 % celkového počtu belgických obchodů, vzrostl zejména počet malých internetových obchodů. Ve srovnání s rokem 2021 se jejich počet zvýšil o 20 %. Dařilo se také malým a středním internetovým obchodům: počet středních obchodů vzrostl o 26 procent. „To naznačuje pokračující růst počtu internetových obchodů, což nám dává stále vyspělejší belgické internetové prostředí,“ říká Dekocker.

Tradičně nejrušnějším dnem v roce 2022 byl Černý pátek, během kterého se uskutečnilo 645 195 transakcí. To v přepočtu znamenalo 448 transakcí za minutu. Celkové tržby v tento den dosáhly 61,4 milionu eur. Prodeje vystřelily vzhůru také během kybernetického pondělí. Tehdy tržby dosáhly 60 milionů eur. Nejméně nákupů na internetu bylo uskutečněno na Nový rok (17,6 milionu eur) a na Štědrý den (19,7 milionu eur).

Týdenní podcast UPdate

Objem zahraničních transakcí zůstal v roce 2022 stabilní: 20 % oproti 21 % v roce 2021. V belgických internetových obchodech nakupovali nejvíce zejména nizozemští (36,5 %) a francouzští spotřebitelé (26,5 %).

V roce 2022 představoval největší tržby segment služeb (51,9 procenta). Výsledky průzkumu Market Monitor, který si u společnosti BeCommerce objednala společnost GfK, ukazují podobné údaje. V prvním čtvrtletí roku 2023 směřovalo 52 procent výdajů e-commerce do služeb. „Tradičním top produktům, jako jsou letenky a cestování, se nadále daří, ale stále častěji se online nakupují také telekomunikace a pojištění,“ uzavírá Dekocker.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce
3 min. doba čtení

Když značka mluví příliš mnoho a neřekne nic. Problém roztříštěné komunikace v e-commerce

Zákazníci dnes očekávají, že jim značka bude rozumět bez ohledu na to, zda právě otevřou aplikaci, kliknou na e-mail nebo navštíví web. Místo toho však často zažívají chaotickou komunikaci: v jednu chvíli je čeká připomínka v košíku, o pár hodin později obecný newsletter a mezitím push notifikace s nesouvisející akcí.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie
6 min. doba čtení

AI-driven škálování přes prediktivní modely a bidding strategie

AI revoluce mění pravidla digitální reklamy – prediktivní modely a bidding strategie poháněné umělou inteligencí dokážou v reálném čase odhadnout hodnotu každého kliknutí a automaticky upravovat nabídky pro maximální zisk. Díky inteligentnímu škálování kampaní už neplatíte za dohady, ale za výsledky.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+