7 min. doba čtení

Bannerová reklama vs. online reklama

Porovnali jsme za vás dva způsoby, jak může být vaše reklama umístěná. Která z nich je víc výhodná? Myslíte si, že je to online reklama, protože bannerů venku si nikdo nevšímá? Určitě? Vždyť právě na internetu se lidé naučili přeskakovat pohledem místa, kde se reklama nachází. V našem článku se dozvíte, kde se skrývá skutečná pravda.

Bannerová reklama vs. online reklama

Výhody bannerové reklamy

Představte si situaci. Sedíte v autě, hraje vám hudba, přemýšlíte a najednou před vámi naskočí na semaforu červená. Zastavíte, pohled upřete do prázdna, naskočí zelená, auta před vámi se rozjedou a vy s nimi. Jak tak jedete, najednou vám v hlavě zničehonic naskočí text, který máte pocit, že jste právě četli. Myslíte si, že ten prázdny pohled na semaforu byl opravdu tak prázdny? Proč potom máte v hlavě text z billboardu, který byl u semaforu?

Nepotřebujete být ani přítomní, aby vaše oči a hlava zaregistrovaly, co se kolem vás děje. Pokud by to tak bylo, billboardy byste museli schválně očima vyhledávat, abyste si nějakou reklamu zapamatovali. V tom je to kouzlo. Stačí periferní pohled a do vašeho podvědomí proklouzne reklama ze stožáru o místní pizzerii. Stále si myslíte, že bannerová reklama není efektivní? A co tak lidé čekající na zastávce? Stojí několik minut přímo před reklamou.

Náklady na bannerovou reklamu

Nepotřebujete, aby vám software vyčíslil, kolik lidí vidělo reklamu, jako je tomu při online reklamě. Jednoduše si pronajmete reklamní prostor, řekněme za 100 €. Zaplatíte grafika, ať vám udělá vzhled reklamy. Něco pošlete na účet firmě, která vám reklamu vytiskne. Celková cena? Více než 300 € za jeden billboard to nebude. V ceně je započítaný i tisk a grafika. Za každý další billboard to bude + 100 €.

Největší výhody bannerové reklamy

Bannerová reklama patří mezi nejefektivnější způsoby, jak dát o svojí firmě vědět. V Americe si reklamy u cesty všimne až 70 % řidičů. Protože lidé fungují všude stejně, dá se očekávat, že podobné číslo je i u nás. Bannerová reklama má tedy ve srovnání s online reklamou v některých věcech navrch, ale najdou se i zápory, proč do ní neinvestovat.

Klady bannerové reklamy

Vyskytují se na viditelných místech

Nemůžete být neustále ve střehu a vyhýbat se pohledům na reklamy. Někdy to ani nečekáte a vaše oči se zastaví na reklamě. Minimální doba, kdy můžete svůj billboard vlastnit, je 30 dní. Představte si, že někdo má kolem vašeho billboardu cestu každý den. Pokud je billboard dobře viditelný, neexistuje, aby si ho člověk za ten měsíc nevšiml.

Atraktivní vizuál dělá divy

Co se vám vryje do paměti víc? Text, který se daná reklama snaží odkomunikovat nebo obrázek šedého banánu? Lidská mysl si zapamatuje obrázek spíše než text. Samozřejmě, najdou se i výjimečné případy jako u písničky od firmy prodávající spodní prádlo. Veselí tancující křečci v boxerkách. Pravděpodobně se vám už vybavila písnička a už vám znovu vrtá v hlavě. Nemáte zač.

Rapidní nárůst v grafu

Pokud si lidé jdoucí kolem vašeho billboardu řeknou, že potřebují to, co jim nabízíte, můžete očekávat neobvyklý nárůst v prodeji vašich produktů/služeb. Samozřejmě, musí se jednat o kvalitní reklamu, ze které je to jasné. V kombinaci s kvalitním produktem na sebe úspěch nedá dlouho čekat.

TIP: Obrázek je mnohem silnější než text, proto investujte hlavně do vizuálu. Ať už investujete do kvalitního fotografa, nebo grafika, vrátí se vám to vícenásobně.

Zápory bannerové reklamy

Náročnost cílení reklamy na určitou skupinu lidí

Na rozdíl od online reklamy, kde algoritmus určuje, komu vaši reklamu ukázat, u bannerové reklamy nemáte na výběr. Můžete se to částečně snažit změnit tím, kde si billboard pronajmete. Například, když jsou vaše cílová skupina mladí lidé, může to být například u internátů. Avšak tato reklama nebude na 100 % perfektní.

Pár vteřin nemusí být dost

Při jízdě v autě nemáte velmi mnoho času všimnout si, co se vám billboard snaží říct. Jde většinou o pár vteřin a pravděpodobně nezastavíte, jen abyste si reklamu prohlédli detailně. Na zastávce, v nákupním centru nebo přímo v MHD je ale času o dost víc.

Výhody online reklamy

Tento způsob, jak dát o sobě světu vědět, je každým rokem populárnější. Je to hned z více důvodů. Na sociálních sítích můžete mít například reklamu jen za pár eur. K tomu přímo cílenou na lidi, kteří mají největší šanci stát se vašimi zákazníky. Pokud se pohybujete po internetu, online reklama vás bude následovat. Možná to znělo strašidelně, ale není to tak špatné. Občas na vás vyběhne reklama s tím, co jste naposledy vyhledávali.

Někdy se o něčem budete nahlas bavit a najednou to uvidíte jako reklamu na svém zařízení. Jindy vás budou bavit kočičky na Youtube, když vaši zábavu přeruší reklama. Možná se rozhodnete něco vyhledávat a první, co se vám objeví na obrazovce, bude placená propagace na vámi vyhledávaný produkt. Když to vezmeme z opačného pohledu, je to výborný způsob cílení reklamy. Patří sem Google vyhledávání, Youtube, Instagram, e-mail a další.

Náklady na online reklamu

Jak už bylo uvedeno, na Google Ads platíte za kliknutí na reklamu nebo provedenou akci. U nás je cena za klik od 0,10 € až 2 €. Záleží na typu odvětví, v němž je reklama zařazená. Nejlevnější reklama za klik je u vzdělávacích kurzů. Naopak finance a půjčky jsou na opačném konci seznamu a jejich cena je nejdražší. Můžete jít také do možnosti CTZ, takže platba vykonaná za každých 1000 zhlédnutí.

Youtube si žádá 1 až 2 centy za každé zhlédnutí. Při CTZ to vychází na 2 € až 3 € za tisíc zhlédnutí. Sociální sítě Facebook a Instagram mají ceny stejné. Obě sice mají různý dosah, který záleží na konkrétním publiku, ale cena denního rozpočtu začíná na 1 € na den.

Největší výhody online reklamy

Není žádnou novinkou, že lidé tráví hodiny svého volného času na internetu. Přesně na tom místě, kde by ani vaše reklama neměla chybět. Stále platí to, že online reklama je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak mohou firmy najít nové zákazníky. Je proto jedním z nejúčinnějších způsobů reklamy a ještě dlouhé roky bude.

Klady online reklamy

Přesně cílená reklama

Při nastavování reklamy si můžete přesně zvolit, kdo vaši reklamu uvidí. V online světě si můžete přesně zvolit, zda vaši reklamu uvidí jen ženy, nebo muži, a jaké věkové kategorie. Máte také poskytnutá přesná data, kolik lidí vaši reklamu vidělo a kliklo na ni.

Nenáročná pro vaši peněženku

Jen za samotný pronájem billboardu zaplatíte 100 €. Co byste za tu cenu měli, kdybyste ji investovali do online reklamy? U online reklamy neplatíte za pronájem, grafiku ani tisk. Jasné, na vytvoření reklamy si můžete najmout grafika, ale stále platíte jen za každé vidění reklamy nebo proklik.

Nevýhody online reklamy

Ne každý má přístup k internetu

I když doba postupuje kupředu a na internetu už není problém najít i starší generaci, stále to není takový počet lidí jako v offline prostoru. Cílovka, kterou hledáte, může například používat jiný prohlížeč nebo na internetu netráví tolik času, aby zachytila vaši reklamu.

Nemůžete mít reklamu všude

Z tohoto důvodu se reklamy zobrazují na webech po stranách. Žádný kvalitní web si nechce zničit svoji návštěvnost tím, že vaši reklamu natáhne na celou obrazovku. To dělá zacílení těžším. Návštěvníci portálu vždy čtou obsah ve středu a nemusí si bočních bannerů ani všimnout.

Závěr

Každý způsob reklamy má svoje pro a proti. Neexistuje perfektní způsob, který vám zaručí, že budete na 100 % úspěšní. Ano, najdete efektivnější i neefektivnější způsoby. Žádný však není perfektní. Věříme, že jsme vám pomohli se dostat o něco blíže k rozhodnutí, který způsob reklamy je pro vás nejlepší.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Proč jsou tržiště v USA populární?
3 min. doba čtení

Proč jsou tržiště v USA populární?

Nová studie společností Digital Commerce 360 a Bizrate Insights ukazuje zajímavé vzorce toho, jak lidé v USA nakupují online. Průzkum, kterého se zúčastnilo 1 017 lidí, odhaluje motivace, preference a obavy spotřebitelů při nakupování na online trhu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+