3min. doba čtení

Až 67 % Čechů bude nakupovat v předstihu během Black Friday

Švédský fintech Klarna provedl průzkum, který zjišťoval plány a preference Čechů a jejich nákupů během nákupní akce Černý pátek.

Až 67 % Čechů bude nakupovat v předstihu během Black Friday
Zdroj: Klarna

Čísla ukazují, že téměř tři čtvrtiny Čechů (67 %) plánuje nakupovat na Black Friday. Přesně polovina dotazovaných záměrně vyčkává s nákupy, aby v tomto období využila slevy na dražší položky jako je elektronika, šperky nebo nábytek. Nakupovat dražší zboží se nyní chystají více muži (56 %) oproti ženám (44 %). Nejvíce se pravděpodobně zapojí Generace Z – využít akci plánuje 82 % a více než polovina z nich už má představu, za co utratí peníze. 

Nejčastěji nakupované zboží online jsou erotické hračky 

V tiskové zprávě Klarna uvádí, že nejvíce lidí plánuje využít slevy na módu a obuv (45 %, z toho 54 % online). Zde je pak nejpatrnější rozdíl mezi pohlavími, kdy online bude nakupovat 59 % žen a pouze 48 % mužů.

Dále je pak největší zájem o elektroniku (44 %, z toho 78 % online ) a kosmetiku (30 %, z toho 61 % online). V této kategorii opět vedou muži (64 %) oproti ženám (59 %) v online nákupech. Akce nejméně využijí zástupci generace Z (pouze 36 %), zbytek (64 %) upřednostňuje kamenné prodejny.

Následuje zboží pro děti (24 %, z toho 76 % online) nebo výrobky pro dům a zahradu (23 %, z toho 70 % online). Největší rozdíl mezi online a offline nákupy můžeme pozorovat u kategorie erotického zboží, které chce 97 % lidí objednávat na e-shopech. V kamenných obchodech ho plánují nakupovat pouze muži z generace mileniálů (6 %).

“V Česku pozorujeme zcela jasný trend – lidé jsou čím dál citlivější co se týče cen zboží a velmi pečlivě zvažují, za co své peníze utratí. Přemýšlejí také mnohem více o tom, zda některé věci skutečně potřebují. Pokud to jde, čekají na slevy a snaží se utrácet co možná nejrozumněji. To, že Češi lépe plánují svoje výdaje jasně ukazuje také nárůst v oblíbenosti odložených plateb jako je právě Klarna, ” vysvětluje Tereza Obrtáč, country manažerka pro Česko.

Průzkum ukázal, že 37 % lidí bude více přemýšlet o tom, za co konkrétně peníze utratí a chystá se kupovat jen to, co si mohou skutečně dovolit. 43 % respondentů se chystá nakoupit zboží, které stejně potřebují, ale raději si počkají a koupí si ho na Black Friday se slevou. Pouze 9 % lidí pak očekává, že utratí příliš mnoho peněz, nejvíce se toho obávají respondenti z Generace Z (22 %).

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Threads už tahá nitky i do Evropy
3min. doba čtení

Threads už tahá nitky i do Evropy

V červenci letošního roku byla zprovozněna nová aplikace Threads, ale kvůli obavám o ochranu osobních údajů nebyla v EU dostupná. The Wall Street Journal uvádí, že společnost Meta, která za aplikací stojí, by mohla tuto platformu zpřístupnit evropským uživatelům již příští měsíc.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+