2min. doba čtení

Amazon zavádí poplatek za palivo a inflaci

Společnost Amazon si začne účtovat o 5 % vyšší poplatky kvůli rostoucí inflaci a cenám pohonných hmot. To se týká milionů prodejců na největší maloobchodní platformě. Čelí Amazon stejnému scénáři jako tržiště Etsy, kde minulý týden stávkovalo 14 000 prodejců kvůli zvýšení poplatků?

Amazon zavádí poplatek za palivo a inflaci

Poplatky mají být dočasné

Každý, kdo v USA prodává a odesílá své zboží prostřednictvím společnosti Amazon, bude brzy platit přibližně o 5 % více. Gigant v oblasti elektronického obchodování zvyšuje poplatky pro obchodní partnery, kteří využívají jeho služby fulfillmentu, tedy skladování a doručování zboží. Podle společnosti se nejedná o trvalou změnu, ale o dočasný palivový a inflační příplatek k běžným nákladům.

Amazon dodává, že tento poplatek je nižší než palivový příplatek jiných poskytovatelů logistických služeb, jako jsou UPS a FedEx.

“Očekávali jsme, že se situace vrátí k normálu v roce 2022. Pandemická omezení se celosvětově zmírnila, ale bezprecedentní nárůst cen pohonných hmot spolu s inflací představují další problémy,” uvedl mluvčí společnosti Amazon pro CNBC. “Stále není jasné, zda se inflační náklady zvýší a jak dlouho bude tato situace trvat. Místo plošného zvýšení zavedeme dočasný palivový a inflační příplatek.”

Nespokojenost prodejců na Etsy vedla ke stávce

Tato změna se dotkne přibližně 89 % z více než 2 milionů prodejců, kteří využívají služby plnění společnosti Amazon. Dopad nových opatření bude obrovský. Setká se tento krok s pochopením? Minulý týden oznámilo zvýšení transakčních poplatků také americké tržiště Etsy. Více než 14 000 prodejců vstoupilo do stávky, aby dali najevo, že zvýšení poplatků na 6,5 % je nepřijatelné. Iniciátoři stávky si stěžují, že jim Etsy každoročně snižuje marže, mimo jiné tím, že je nutí platit za reklamu – proto hrozí, že platformu opustí.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %
3min. doba čtení

Vrácení zboží v Německu se drží na 11 %

Pro hráče v oblasti elektronického obchodování je výzvou najít rovnováhu mezi vstřícností k zákazníkům a udržením návratnosti v rozumných mezích. Podle průzkumu německé digitální asociace Bitkom zákazníci nakupující online v Německu vracejí 11 % svých nákupů.

Přečíst článek
Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat
5min. doba čtení

Český zákazník začíná být opět loajální, o to složitější ale je si jeho důvěru získat

Česká e-commerce se po dvou letech červených čísel opět nadechuje. Zákazníci ovšem byli nuceni přizpůsobit zdivočelé inflaci své rozpočty a nákupní zvyklosti – a řadu nových návyků si uchovají i letos, když očekávají reálný růst mezd. Skip Pay v rámci svého panelu pravidelně nakupujících zákazníků analyzoval spotřebitelské chování – zákazníci jsou připraveni být opět loajální, o […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+