Falešné recenze na Amazonu
Tyto žaloby jsou součástí probíhajícího boje proti zprostředkovatelům falešných recenzí, zejména ve Spojených státech. Evropská komise a britský Úřad pro hospodářskou soutěž v současné době zkoumají, zda společnost Amazon přijímá dostatečná opatření proti těmto falešným recenzím.
Falešné recenze jsou problémem nejen pro Amazon, ale i pro elektronické obchodování obecně.
Společnost Amazon uvedla, že zažalovala významného zprostředkovatele v Itálii, kterého neupřesnila. Ve Španělsku se společnost zaměřila na AgenciaReviews. Operátor je obviněn z vytváření falešných recenzí prostřednictvím komunikační aplikace Telegram a následného finančního odměňování.
Společnost AgenciaReviews v reakci uvedla, že se jedná pouze o testovací program, v němž nejsou kupující nuceni zanechat pětihvězdičkové hodnocení.
Upozornění pro německé webové stránky
Kromě žalob proti italskému a španělskému zprostředkovateli Amazon zaslal varování pěti webovým stránkám v Německu. Ty údajně přesměrovávaly návštěvníky na falešného zprostředkovatele recenzí. Po zaslání varování okamžitě přestali a podepsali dopis o zastavení činnosti.
Společnost Amazon zažalovala více než 10 000 správců skupin na Facebooku.
Amazon s tímto problémem bojuje i ve Spojených státech. Letos v létě platforma zažalovala více než 10 000 správců skupin na Facebooku. Jsou také obviňováni z vytváření falešných recenzí výměnou za peníze nebo produkty zdarma.
Viceprezident pro partnerské služby prodejců Dharmesh Mehta ze společnosti Amazon ve svém prohlášení uvedl: “Pokračujeme ve zlepšování našich proaktivních kontrol, vymýšlíme nové technologie v kombinaci se strojovým učením, abychom odhalili špatné hráče a našli nové způsoby, jak je pohnat k odpovědnosti.”