2min. doba čtení

Amazon žaluje zprostředkovatele falešných recenzí v Evropě

Společnost Amazon podala v Itálii a Španělsku žaloby na zastavení falešných recenzí na své platformě. Jedná se o první trestní oznámení tohoto giganta v této souvislosti v Evropě. Společnost Amazon kvůli tomu zaslala varování také pěti webovým stránkám v Německu.

Amazon žaluje zprostředkovatele falešných recenzí v Evropě

Falešné recenze na Amazonu

Tyto žaloby jsou součástí probíhajícího boje proti zprostředkovatelům falešných recenzí, zejména ve Spojených státech. Evropská komise a britský Úřad pro hospodářskou soutěž v současné době zkoumají, zda společnost Amazon přijímá dostatečná opatření proti těmto falešným recenzím.

Falešné recenze jsou problémem nejen pro Amazon, ale i pro elektronické obchodování obecně.

Společnost Amazon uvedla, že zažalovala významného zprostředkovatele v Itálii, kterého neupřesnila. Ve Španělsku se společnost zaměřila na AgenciaReviews. Operátor je obviněn z vytváření falešných recenzí prostřednictvím komunikační aplikace Telegram a následného finančního odměňování.

Společnost AgenciaReviews v reakci uvedla, že se jedná pouze o testovací program, v němž nejsou kupující nuceni zanechat pětihvězdičkové hodnocení.

zdroj: CBNC

Upozornění pro německé webové stránky

Kromě žalob proti italskému a španělskému zprostředkovateli Amazon zaslal varování pěti webovým stránkám v Německu. Ty údajně přesměrovávaly návštěvníky na falešného zprostředkovatele recenzí. Po zaslání varování okamžitě přestali a podepsali dopis o zastavení činnosti.

Společnost Amazon zažalovala více než 10 000 správců skupin na Facebooku.

Amazon s tímto problémem bojuje i ve Spojených státech. Letos v létě platforma zažalovala více než 10 000 správců skupin na Facebooku. Jsou také obviňováni z vytváření falešných recenzí výměnou za peníze nebo produkty zdarma.

Viceprezident pro partnerské služby prodejců Dharmesh Mehta ze společnosti Amazon ve svém prohlášení uvedl: “Pokračujeme ve zlepšování našich proaktivních kontrol, vymýšlíme nové technologie v kombinaci se strojovým učením, abychom odhalili špatné hráče a našli nové způsoby, jak je pohnat k odpovědnosti.”

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+