2min. doba čtení

Amazon a eBay ztrácejí britské zákazníky ve prospěch společností Shein a Temu

Společnosti Amazon a eBay zaznamenávají ve Spojeném království pokles počtu uživatelů mobilních aplikací. Podle agentury pro průzkum trhu GWS ztratil Amazon od začátku letošního roku jeden milion mobilních zákazníků denně a eBay dokonce téměř dva miliony.

Amazon a eBay ztrácejí britské zákazníky ve prospěch společností Shein a Temu
Zdroj: Depositphotos

Odliv zákazníků v důsledku konkurence

Společnosti Amazon a eBay zaznamenávají ve Velké Británii pokles počtu uživatelů mobilních aplikací. Podle agentury pro průzkum trhu GWS ztratil Amazon od začátku letošního roku jeden milion mobilních zákazníků denně, zatímco eBay dokonce téměř dva miliony. Mezitím Shein a Temu útočí na příčky nejstahovanějších aplikací.

Podle společnosti GWS Research, která provedla průzkum mezi 5 200 Brity, přilákal Amazon v lednu letošního roku do své mobilní aplikace 9,3 milionu zákazníků denně. Za šest měsíců se tento počet snížil na 8,3 milionu. U společnosti eBay klesl počet denních uživatelů aplikace z necelých šesti milionů na 4,2 milionu. Zdá se, že nakupující našli útočiště v Shein a Temu, nákupních aplikacích čínské výroby.

Týdenní podcast UPdate

Prodejce rychlé módy Shein v posledních měsících zdvojnásobil počet svých uživatelů z jednoho na dva miliony. Ten mezitím dokázal za měsíc od svého uvedení přilákat 3,5 milionu uživatelů denně.

Podle údajů společnosti GWS se navíc nováčkovi daří udržet pozornost uživatelů nejdéle: nakupující stráví v aplikaci v průměru kolem 18 minut denně.

Uživatelé stráví v aplikaci Temu 18 minut denně.

Druhé místo v tomto žebříčku obsadila přeprodejní platforma Vinted se 14 minutami pozornosti. Na Amazonu, eBay a Shein stráví nakupující v průměru 8 minut denně.

Shein a Temu v Evropě

Společnost Shein se od loňského léta zaměřuje na evropský trh. V květnu letošního roku otevřela čínská společnost svou evropskou centrálu v Dublinu. Ve stejném měsíci otevřela v irském hlavním městě kancelář společnost Temu, kterou vlastní čínská společnost PDD Holdings. Temu působí na starém kontinentu teprve od jara.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK
3min. doba čtení

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe, ukázal výzkum APEK

Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+