2 min. doba čtení

AliExpress pod lupou EU: čínskému gigantovi hrozí pokuta

Podle Evropské komise spadá Aliexpress do kategorie "velmi rozsáhlých online platforem a vyhledávačů". Jako taková spadá do kategorie online služeb s více než 45 miliony uživatelů v EU, a musí proto dodržovat nejpřísnější pravidla zákona o digitálních službách.

AliExpress pod lupou EU: čínskému gigantovi hrozí pokuta

Právní předpisy o digitálních službách vstoupily v platnost na konci srpna. Evropská komise nyní žádá společnost AliExpress, aby poskytla více informací o opatřeních, která přijala ke splnění svých povinností týkajících se hodnocení rizik a opatření ke zmírnění dopadů na ochranu spotřebitelů online. Jedná se zejména o šíření nelegálních výrobků na internetu, jako jsou padělané léky. 

Komisař pro vnitřní trh Thierry Breton nastiňuje tento záměr:„Zákon o digitálních službách se netýká pouze nenávistných projevů, dezinformací a kyberšikany. Jeho cílem je také zajistit eliminaci nelegálních nebo nebezpečných výrobků prodávaných v EU prostřednictvím platforem elektronického obchodu, včetně rostoucího počtu padělaných a potenciálně život ohrožujících léků a léčiv prodávaných online.“

Sankce za nesprávné informace

Společnost AliExpress musí požadované informace poskytnout do 27. listopadu tohoto roku. Eurokomise poté zváží další právní kroky, včetně možnosti soudního řízení. Za nesprávné, neúplné nebo zavádějící informace může Komise uložit pokutu. Pokud AliExpress neodpoví ve stanovené lhůtě ani v následném řízení, může EK společnosti uložit pravidelné finanční sankce.

Díky DSA zahájila komise v říjnu tři vyšetřování, která se zaměřila na sociální sítě TikTok, X a skupinu Meta. Ty mají poskytnout podrobnosti o opatřeních, která zavedly proti šíření nepravdivých informací, násilných obrázků a hrozeb, jež se začaly šířit po útocích Hamásu na Izrael.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe