2 min. doba čtení

AliExpress pod lupou EU: čínskému gigantovi hrozí pokuta

Podle Evropské komise spadá Aliexpress do kategorie "velmi rozsáhlých online platforem a vyhledávačů". Jako taková spadá do kategorie online služeb s více než 45 miliony uživatelů v EU, a musí proto dodržovat nejpřísnější pravidla zákona o digitálních službách.

AliExpress pod lupou EU: čínskému gigantovi hrozí pokuta

Právní předpisy o digitálních službách vstoupily v platnost na konci srpna. Evropská komise nyní žádá společnost AliExpress, aby poskytla více informací o opatřeních, která přijala ke splnění svých povinností týkajících se hodnocení rizik a opatření ke zmírnění dopadů na ochranu spotřebitelů online. Jedná se zejména o šíření nelegálních výrobků na internetu, jako jsou padělané léky. 

Komisař pro vnitřní trh Thierry Breton nastiňuje tento záměr:„Zákon o digitálních službách se netýká pouze nenávistných projevů, dezinformací a kyberšikany. Jeho cílem je také zajistit eliminaci nelegálních nebo nebezpečných výrobků prodávaných v EU prostřednictvím platforem elektronického obchodu, včetně rostoucího počtu padělaných a potenciálně život ohrožujících léků a léčiv prodávaných online.“

Sankce za nesprávné informace

Společnost AliExpress musí požadované informace poskytnout do 27. listopadu tohoto roku. Eurokomise poté zváží další právní kroky, včetně možnosti soudního řízení. Za nesprávné, neúplné nebo zavádějící informace může Komise uložit pokutu. Pokud AliExpress neodpoví ve stanovené lhůtě ani v následném řízení, může EK společnosti uložit pravidelné finanční sankce.

Díky DSA zahájila komise v říjnu tři vyšetřování, která se zaměřila na sociální sítě TikTok, X a skupinu Meta. Ty mají poskytnout podrobnosti o opatřeních, která zavedly proti šíření nepravdivých informací, násilných obrázků a hrozeb, jež se začaly šířit po útocích Hamásu na Izrael.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Není to jen postavička. Průzkum ukazuje 5 důvodů, proč maskot v e-commerce funguje
3 min. doba čtení

Není to jen postavička. Průzkum ukazuje 5 důvodů, proč maskot v e-commerce funguje

Značky bojují o každou sekundu pozornosti. Sázet na výhodnou cenu či poutavý claim nemusí stačit. A z dlouhodobého hlediska se to určitě nevyplatí. Lidé si pamatují příběhy, emoce a především tváře. I když jsou animované. Právě to dělá z maskota nenápadného, ale velmi účinného hráče v marketingové strategii. Podle nejnovějšího průzkumu MNForce hraje maskot při […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+