2min. doba čtení

Alibaba plánuje investovat v Turecku dvě miliardy dolarů

Čínský internetový gigant Alibaba Group Holding se chystá investovat rekordní částku ve výši dvou miliard dolarů do tureckého trhu.

Alibaba plánuje investovat v Turecku dvě miliardy dolarů
Zdroj: Depositphotos

Alibaba se chystá investovat rekordní částku do tureckého trhu

Ambiciózní plán oznámil šéf společnosti Alibaba, Michael Evans, poté, co se setkal s tureckým prezidentem Recepem Tayyipem Erdoganem na konci minulého týdne. Zprávu o této investici oficiálně potvrdila turecká divize čínského internetového obchodu Trendyol v pondělí. I když datum samotné investice nebylo zatím upřesněno, tato novinka nese velký potenciál pro další rozvoj tureckého ekonomického prostředí.

Evans věří, že Turecko má stabilní a silný ekonomický základ, což podporuje rozhodnutí Alibaba investovat značnou částku do tohoto regionu. Již v minulosti Alibaba investovala 1,4 miliardy dolarů do Trendyolu, jednoho z nejvýznamnějších hráčů na tureckém trhu elektronického obchodu.

Týdenní podcast UPdate

Turecký prezident Erdogan v současné době pobývá ve Spojených státech, kde se účastní 78. zasedání Valného shromáždění OSN. Šéf Trendyolu, Caglayan Cetin, který se také setkal s prezidentem Erdoganem, doplnil, že Michael Evans má v plánu vytvoření dátového centra a logistického centra v Ankare, stejně jako exportního provozního centra na istanbulském letišti.

Trendyol dosáhl v roce 2021 tržní hodnoty ve výši 16,5 miliardy dolarů a získal finanční podporu od zahraničních investorů, včetně SoftBank Group, General Atlantic, Katarského investičního fondu a fondu ADQ z Abú Zabí. Alibaba momentálně drží podíl v Trendyolu ve výši 76,1 procenta.

Přísnější regulace ovlivnili i Trendyol

Turecko zahájilo v roce 2021 vyšetřování na ochranu hospodářské soutěže ohledně Trendyolu. V červenci potvrdil nejvyšší soud v zemi přísnější regulace v elektronickém obchodu, což ovlivnilo i Trendyol. Soud rozhodl, že zákon omezující výdaje na reklamu a používání údajů o zákaznících firmám je v souladu s ústavou a zamítl námitku hlavní opoziční strany.

V pozdějším červenci turecký orgán pro ochranu hospodářské soutěže uložil Trendyolu pokutu ve výši 61,3 milionu lir (2,13 milionu eur) za to, že zneužíval údaje třetích dodavatelů k poskytování nespravedlivé výhody svým maloobchodním operacím. Celkový objem elektronického obchodu v Turecku vloni vzrostl o 109 procent na více než 800 miliard lir, jak ukazují údaje tureckého ministerstva obchodu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni
3min. doba čtení

Počet e-shopů roste. Od ledna jich přibylo o třetinu více než loni

V lednu zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárůst nových internetových obchodů, kdy meziročně vzrostl jejich počet o 30 %. Čelo kategorií letos opanoval segment hobby s 18% podílem na nově vzniklých e-shopech. Následují dlouhodobě oblíbené segmenty oblečení a potraviny. Odborníci také zejména v poslední době registrují zvýšený zájem majitelů kamenných prodejen o vstup do online […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka
2min. doba čtení

Temu a další zahraniční obři zdražují reklamu českým e-shopům, těm klesá průměrná objednávka

Česká e-commerce se postupně vzpamatovává z loňských poklesů, přesto se pořád potýká s několika problémy. Nedávný příchod zahraničních gigantů na český trh znamená nejen větší konkurenci, ale i drahou online reklamu. Především menší e-shopy bez marketingových agentur a specialistů mají situaci o to těžší.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+