2 min. doba čtení

Alibaba plánuje investovat v Turecku dvě miliardy dolarů

Čínský internetový gigant Alibaba Group Holding se chystá investovat rekordní částku ve výši dvou miliard dolarů do tureckého trhu.

Alibaba plánuje investovat v Turecku dvě miliardy dolarů
Zdroj: Depositphotos

Alibaba se chystá investovat rekordní částku do tureckého trhu

Ambiciózní plán oznámil šéf společnosti Alibaba, Michael Evans, poté, co se setkal s tureckým prezidentem Recepem Tayyipem Erdoganem na konci minulého týdne. Zprávu o této investici oficiálně potvrdila turecká divize čínského internetového obchodu Trendyol v pondělí. I když datum samotné investice nebylo zatím upřesněno, tato novinka nese velký potenciál pro další rozvoj tureckého ekonomického prostředí.

Evans věří, že Turecko má stabilní a silný ekonomický základ, což podporuje rozhodnutí Alibaba investovat značnou částku do tohoto regionu. Již v minulosti Alibaba investovala 1,4 miliardy dolarů do Trendyolu, jednoho z nejvýznamnějších hráčů na tureckém trhu elektronického obchodu.

Týdenní podcast UPdate

Turecký prezident Erdogan v současné době pobývá ve Spojených státech, kde se účastní 78. zasedání Valného shromáždění OSN. Šéf Trendyolu, Caglayan Cetin, který se také setkal s prezidentem Erdoganem, doplnil, že Michael Evans má v plánu vytvoření dátového centra a logistického centra v Ankare, stejně jako exportního provozního centra na istanbulském letišti.

Trendyol dosáhl v roce 2021 tržní hodnoty ve výši 16,5 miliardy dolarů a získal finanční podporu od zahraničních investorů, včetně SoftBank Group, General Atlantic, Katarského investičního fondu a fondu ADQ z Abú Zabí. Alibaba momentálně drží podíl v Trendyolu ve výši 76,1 procenta.

Přísnější regulace ovlivnili i Trendyol

Turecko zahájilo v roce 2021 vyšetřování na ochranu hospodářské soutěže ohledně Trendyolu. V červenci potvrdil nejvyšší soud v zemi přísnější regulace v elektronickém obchodu, což ovlivnilo i Trendyol. Soud rozhodl, že zákon omezující výdaje na reklamu a používání údajů o zákaznících firmám je v souladu s ústavou a zamítl námitku hlavní opoziční strany.

V pozdějším červenci turecký orgán pro ochranu hospodářské soutěže uložil Trendyolu pokutu ve výši 61,3 milionu lir (2,13 milionu eur) za to, že zneužíval údaje třetích dodavatelů k poskytování nespravedlivé výhody svým maloobchodním operacím. Celkový objem elektronického obchodu v Turecku vloni vzrostl o 109 procent na více než 800 miliard lir, jak ukazují údaje tureckého ministerstva obchodu.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy
3 min. doba čtení

Budoucnost on-line prodeje šperků: Personalizace, technologie a nové trendy

On-line nakupování šperků se za poslední roky výrazně proměnilo. Zákazníci už nehledají jen krásné doplňky, ale chtějí i pohodlný a intuitivní nákupní zážitek. Očekávají personalizovaná doporučení a možnost si šperk virtuálně prohlédnout ještě předtím, než se ho rozhodnou koupit. E-commerce v oblasti šperků se proto stále více přizpůsobuje moderním technologiím a novým trendům. Jak vypadá […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů
3 min. doba čtení

Nejlepší světoví e-commerce prodejci dosáhnou v roce 2025 obratu 6,56 bilionu dolarů

Nejnovější zpráva Retail Week přináší nové tržní poznatky o významných e-commerce společnostech. Neustálé hledání nákladově efektivních nákupních možností ze strany spotřebitelů vedlo přední maloobchodníky k vytvoření digitálních strategií, které úspěšně přitahují zákazníky zpět k jejich virtuálním nákupním košíkům. E-commerce sektor se nadále rychle rozšiřuje, přičemž analytici předpovídají, že v roce 2025 dosáhne objemu 6,56 bilionu […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry
4 min. doba čtení

PR v éře AI: Redakční obsah je stále nejcennější zdroj důvěry

S nástupem umělé inteligence a explozí automaticky generovaného obsahu se zásadně mění i způsob, jakým si značky budují důvěru a viditelnost. Pro e-commerce firmy to není jen otázka trendu – jde o to, jak jejich produkty, hodnoty a reputace budou prezentovány ve vyhledávání, které už dnes často zprostředkovává AI. Nová studie od Hard Numbers však […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+