3min. doba čtení

AKTUALIZOVÁN vývoj ecommerce segmentů do 22. března 2020

Tak jako minulý týden opět přináším z agregovaných dat affiliate sítě Dognet přehled, jak se daří různým segmentům. Jsou to „maxi čerstvá“ data, protože jsem si ráno přivstal a máme tu už data i z neděle 22. března 2020. Tedy aktuálnější to už být nemůže.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
AKTUALIZOVÁN vývoj ecommerce segmentů do 22. března 2020

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu procentního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové“.

Aby bylo jasné, nejsilnější den v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Peak segmentu zdraví

Minulý týden znovu pokračovala hegemonie segmentu zdraví. Několik dnů bylo víc než 50 % konverzí sítě z tohoto segmentu. I přes „oživení“ ostatních segmentů přes víkend očekáváme silnou dominanci segmentu i v dalších dnech. Ale vzhledem k tomu, že se možná znovu otevřou obchody a lékárny začínají být lépe zásobované, se zřejmě segment vrátí postupně do normálu.

Neděle znovu ve znamení nábytku a bydlení

Po mírné oscilaci se v neděli 22. března znovu vrátil segment nábytku a bydlení. To můžeme sledovat i v předešlých týdnech, že v neděli se moc „zdraví neřeší“. Je to signál, že se segmenty vracejí jakž takž do normálu? Pravděpodobně ne, je to způsobené víkendem a tím, že lidé nákupy déle odkládali.

Móda a krása stále výrazně pod průměrem

I přes oživení ostatních segmentů móda a krása stále stagnují. Je to logické – lidé mají šatů a kosmetiky dost. 🙂

Jak to půjde dál? Pandemie ukazuje, že online práce a online nakupování je jistější cesta, než se mohlo v minulosti zdát. Každý věděl, že online je budoucnost, ale že bude až tak blízká? Držme si palce, aby všechno dobře dopadlo. A hlavně zůstaňte doma! 🙂 A děkujme logistickým firmám a kurýrům. Když vám znovu nějaký něco přinese, dejte mu prosím dárek. Keks, čokoládu. Mají to v těchto dnech těžké a e-commerce funguje jen díky jim.

Stále platí 100% slevový kupón „somdoma“ na nákup knih Super Affiliate Academy a Tvorba úspěšného vydělávajícího blogu. Stačí využít na dognet.store >>

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet
9min. doba čtení

6 tipů, jak vybrat správnou prodejní platformu pro prodej přes internet

Prodej přes internet patří v dnešní době mezi nejpohodlnější způsoby prodeje. Nemusíte mít kamenný obchod, za který platíte pronájem. Stačí si jen vybrat vhodnou prodejní platformu, která bude odpovídat vašemu produktu, technickým zkušenostem a finančním možnostem. Taková platforma vám výrazně zjednoduší celý proces prodeje. Jak prodávat přes internet co nejjednodušeji?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+