3min. doba čtení

AKTUALIZOVÁN vývoj ecommerce segmentů do 22. března 2020

Tak jako minulý týden opět přináším z agregovaných dat affiliate sítě Dognet přehled, jak se daří různým segmentům. Jsou to „maxi čerstvá“ data, protože jsem si ráno přivstal a máme tu už data i z neděle 22. března 2020. Tedy aktuálnější to už být nemůže.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
AKTUALIZOVÁN vývoj ecommerce segmentů do 22. března 2020

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu procentního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové“.

Aby bylo jasné, nejsilnější den v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Peak segmentu zdraví

Minulý týden znovu pokračovala hegemonie segmentu zdraví. Několik dnů bylo víc než 50 % konverzí sítě z tohoto segmentu. I přes „oživení“ ostatních segmentů přes víkend očekáváme silnou dominanci segmentu i v dalších dnech. Ale vzhledem k tomu, že se možná znovu otevřou obchody a lékárny začínají být lépe zásobované, se zřejmě segment vrátí postupně do normálu.

Neděle znovu ve znamení nábytku a bydlení

Po mírné oscilaci se v neděli 22. března znovu vrátil segment nábytku a bydlení. To můžeme sledovat i v předešlých týdnech, že v neděli se moc „zdraví neřeší“. Je to signál, že se segmenty vracejí jakž takž do normálu? Pravděpodobně ne, je to způsobené víkendem a tím, že lidé nákupy déle odkládali.

Móda a krása stále výrazně pod průměrem

I přes oživení ostatních segmentů móda a krása stále stagnují. Je to logické – lidé mají šatů a kosmetiky dost. 🙂

Jak to půjde dál? Pandemie ukazuje, že online práce a online nakupování je jistější cesta, než se mohlo v minulosti zdát. Každý věděl, že online je budoucnost, ale že bude až tak blízká? Držme si palce, aby všechno dobře dopadlo. A hlavně zůstaňte doma! 🙂 A děkujme logistickým firmám a kurýrům. Když vám znovu nějaký něco přinese, dejte mu prosím dárek. Keks, čokoládu. Mají to v těchto dnech těžké a e-commerce funguje jen díky jim.

Stále platí 100% slevový kupón „somdoma“ na nákup knih Super Affiliate Academy a Tvorba úspěšného vydělávajícího blogu. Stačí využít na dognet.store >>

Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Viac o tejto spoločnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Jak vybrat platební bránu pro e-shop 2. díl – Platební metody a doplňkové funkce
8min. doba čtení

Jak vybrat platební bránu pro e-shop 2. díl – Platební metody a doplňkové funkce

Jakou roli při výběru hraje vzhled platební brány a uživatelské prostředí jsme vám představili v předchozím článku Jak vybrat platební bránu pro e-shop 1. díl – Vzhled a uživatelské prostředí. Na toto téma navazuje další okruh aspektů, které jsou při výběru vhodného platebního řešení důležité. Nezanedbatelnou roli hraje nabídka oblíbených platebních metod, i doplňkové funkce, které […]

Redakce Redakce
Přečíst článek
Retailové obchody se v souboji s e-shopy stále drží
3min. doba čtení

Retailové obchody se v souboji s e-shopy stále drží

Retailový prodej je v Česku stále hlavní způsob, jak lidé nakupují. Výhradně v kamenných obchodech nakupuje 39 % lidí a běžný nákup jim trvá přibližně 20 minut. Prodejci kromě technologií zjednodušujících nákup využívají také chytré počítání lidí, které dokáže určit věk, pohlaví, nebo kde se zákazníci v rámci prodejny nejčastěji pohybují.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+