3min. doba čtení

AKTUALIZOVÁN vývoj ecommerce segmentů do 22. března 2020

Tak jako minulý týden opět přináším z agregovaných dat affiliate sítě Dognet přehled, jak se daří různým segmentům. Jsou to „maxi čerstvá“ data, protože jsem si ráno přivstal a máme tu už data i z neděle 22. března 2020. Tedy aktuálnější to už být nemůže.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
AKTUALIZOVÁN vývoj ecommerce segmentů do 22. března 2020

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu procentního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové“.

Aby bylo jasné, nejsilnější den v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Peak segmentu zdraví

Minulý týden znovu pokračovala hegemonie segmentu zdraví. Několik dnů bylo víc než 50 % konverzí sítě z tohoto segmentu. I přes „oživení“ ostatních segmentů přes víkend očekáváme silnou dominanci segmentu i v dalších dnech. Ale vzhledem k tomu, že se možná znovu otevřou obchody a lékárny začínají být lépe zásobované, se zřejmě segment vrátí postupně do normálu.

Neděle znovu ve znamení nábytku a bydlení

Po mírné oscilaci se v neděli 22. března znovu vrátil segment nábytku a bydlení. To můžeme sledovat i v předešlých týdnech, že v neděli se moc „zdraví neřeší“. Je to signál, že se segmenty vracejí jakž takž do normálu? Pravděpodobně ne, je to způsobené víkendem a tím, že lidé nákupy déle odkládali.

Móda a krása stále výrazně pod průměrem

I přes oživení ostatních segmentů móda a krása stále stagnují. Je to logické – lidé mají šatů a kosmetiky dost. 🙂

Jak to půjde dál? Pandemie ukazuje, že online práce a online nakupování je jistější cesta, než se mohlo v minulosti zdát. Každý věděl, že online je budoucnost, ale že bude až tak blízká? Držme si palce, aby všechno dobře dopadlo. A hlavně zůstaňte doma! 🙂 A děkujme logistickým firmám a kurýrům. Když vám znovu nějaký něco přinese, dejte mu prosím dárek. Keks, čokoládu. Mají to v těchto dnech těžké a e-commerce funguje jen díky jim.

Stále platí 100% slevový kupón „somdoma“ na nákup knih Super Affiliate Academy a Tvorba úspěšného vydělávajícího blogu. Stačí využít na dognet.store >>

Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projekt Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Jsme lokální affiliate síť, která na 100% rozumí trhu. Zastřešujeme více než 900 kampaní a máme přes 5500 publisherů. Od roku 2013 jsme inzerentům přinesli 3, 500 000 konverzí a publisherům jsme vyplatili provize v celkové výši 9 952 208 €.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
4min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
3min. doba čtení

Jak eliminovat nedokončené nákupy?

Kvůli nedokončeným nákupům stojí v opuštěných košících miliony eur. Podle statistik až dvě třetiny zákazníků nedokončí nákup a opustí e-shop těsně před zaplacením. Jaké faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze nedokončeným nákupům předcházet?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Přečíst článek
7min. doba čtení

Připravte svůj e-shop na hlavní sezónu

Přelom září a října představuje ten nejvyšší čas zhluboka se nadechnout a naplno se vrhnout do top sezóny roku – Black Friday a Vánoc. Přečtěte si rady z obecného pohledu na web, ale také na UX, sociální sítě, PPC a analytiku, abyste z hlavní sezóny vytěžili maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Přečíst článek