
Průzkum mezi 2 508 vedoucími pracovníky globálních společností s obratem alespoň 10 milionů dolarů byl proveden mezi 23. únorem a 5. dubnem letošního roku. Výsledky hovoří o nečekaných zjištěních v oblasti uplatnění a přínosů technologie umělé inteligence.
Výsledky říkají, že:
- 74 % early adopters tvrdili, že se jim investice vrátila během jednoho roku,
- 86 % uvedlo, že se jejich příjem zvýšil alespoň o 6 %,
- 61 % respondentů používá generativní umělou inteligenci alespoň pro jednu funkci.
Podle průzkumu zaznamenaly organizace přímý příliv zákazníků a akvizic v důsledku technologií AI. Tento trend se projevil zejména v sektoru finančních služeb, kde 82 % respondentů uvedlo, že generování potenciálních zákazníků pomocí AI je klíčovým faktorem růstu.

Oblasti obchodního růstu přisuzované AI. Zdroj: Google
“Generativní umělá inteligence není jen technologický vývoj, ale také strategický derivát. Naše průzkumy ukazují, že ti, kdo umělou inteligenci zavedli jako první, z ní mají značné výhody, od zvýšení výroby přes zlepšení služeb zákazníkům až po zvýšení tržeb,” řekl Oliver Park, viceprezident Google Cloud.
Podle průzkumu Google Cloud se umělá inteligence, včetně jejích aplikací v marketingu e-commerce, stala hlavním prvkem, který podporuje růst podnikání a zlepšuje produkci. Podniky, které investují do umělé inteligence a účinně ji integrují do svých operací, pravděpodobně získají konkurenční výhodu v digitálním prostoru, protože technologie se zdokonalují.
Úspěch závisí na vyvážení technického přijetí s posílením pravomocí a školením zaměstnanců, aby bylo možné plně využít potenciál AI ve všech oblastech podnikání, včetně marketingových strategií elektronického obchodu.