2 min. doba čtení

AI pomáhá budovat vztahy se zákazníky. Každá strana to však vidí trochu jinak

Společnosti stále častěji využívají umělou inteligenci ke zlepšení interakce se zákazníky. Výzkum společnosti Twilio však ukazuje, že firmy čelí významným překážkám souvisejícím s dostupností zákaznických dat a transparentností jejich využívání.

AI pomáhá budovat vztahy se zákazníky. Každá strana to však vidí trochu jinak
Zdroj: Depositphotos

Nejnovější Zpráva o zapojení zákazníků od společnosti Twilio upozorňuje na klíčové výzvy a příležitosti při využívání umělé inteligence k posílení vztahů se zákazníky. Výsledkem rozsáhlého globálního průzkumu mezi vedoucími pracovníky a zákazníky B2C v 18 zemích je zpráva, kterou se mohou inspirovat i místní firmy.

Transparentnost jako klíčový faktor

Zatímco 93 % britských značek tvrdí, že jsou při využívání dat ve spojení s umělou inteligencí transparentní, pouze 40 % zákazníků s tím souhlasí. To zdůrazňuje, že je důležité, aby značky informovaly o tom, jak propojují zákaznická data s nástroji AI.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

64 % britských spotřebitelů uvádí, že ochrana údajů je způsob, jak získat jejich důvěru. Nalezení správné rovnováhy mezi bezpečností a zákaznickým komfortem zůstává výzvou pro 40 % podniků.

Rozdíly v očekáváních

Pojem Customer experience gap označuje rozdíl mezi očekáváním zákazníků a tím, jak si značky myslí, že tato očekávání naplňují. 81 % britských značek tvrdí, že svým zákazníkům rozumí. Na druhé straně s tím souhlasí méně než polovina (46 %) zákazníků.

47 % britských spotřebitelů je ochotno utratit více peněz za značky, které nabízejí individuální přístup.

Silné personalizované zážitky

Nástroje umělé inteligence se často používají k doporučování nákupů. Nabídky šité na míru zvyšují loajalitu zákazníků a v konečném důsledku i částku, kterou jsou ochotni utratit. Naopak 78 % spotřebitelů opouští značky, které neposkytují personalizované zážitky, což zdůrazňuje zásadní roli přizpůsobení pro udržení zákazníků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi
4 min. doba čtení

Optimalizace pro algoritmy? Lepší je poslouchat lidi

Značky roky optimalizovaly obsah pro vyhledávače. Dnes se ale mění samotný způsob, jak lidé hledají informace, a spolu s tím i to, jak se rozhodují. Namísto krátkých dotazů se ptají na konkrétní věci, které jsou pro ně důležité. To, co bylo kdysi úsměvné, je dnes standardem, kterému se v online byznysu musíme přizpůsobit.

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?
3 min. doba čtení

Co dnes rozhoduje o spokojenosti při vrácení zboží?

Vracení zboží bylo dlouho znakem dobrého zákaznického servisu. Rychlá refundace, bez otázek, bez problémů. Dnes se však mění na zkoušku důvěry v očích zákazníků i samotných značek. Data ze zahraničí ukazují, že vratek pomalu ubývá, ale zákazníci je vnímají citlivěji než před rokem.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování
3 min. doba čtení

Z Pin it na Buy it. Pinterest posouvá hranice online nakupování

Na Pinterestu už nepůjde jen snít o dokonalém stylu nebo bydlení. Půjde i nakupovat. Platforma mění své nástěnky na inteligentní nástroje, které vám pomohou přejít od inspirace rovnou k nákupu. Novinky se postupně zavádějí po celém světě, přičemž testování začalo v USA a Kanadě.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe