2 min. doba čtení

AI pomáhá budovat vztahy se zákazníky. Každá strana to však vidí trochu jinak

Společnosti stále častěji využívají umělou inteligenci ke zlepšení interakce se zákazníky. Výzkum společnosti Twilio však ukazuje, že firmy čelí významným překážkám souvisejícím s dostupností zákaznických dat a transparentností jejich využívání.

AI pomáhá budovat vztahy se zákazníky. Každá strana to však vidí trochu jinak
Zdroj: Depositphotos

Nejnovější Zpráva o zapojení zákazníků od společnosti Twilio upozorňuje na klíčové výzvy a příležitosti při využívání umělé inteligence k posílení vztahů se zákazníky. Výsledkem rozsáhlého globálního průzkumu mezi vedoucími pracovníky a zákazníky B2C v 18 zemích je zpráva, kterou se mohou inspirovat i místní firmy.

Transparentnost jako klíčový faktor

Zatímco 93 % britských značek tvrdí, že jsou při využívání dat ve spojení s umělou inteligencí transparentní, pouze 40 % zákazníků s tím souhlasí. To zdůrazňuje, že je důležité, aby značky informovaly o tom, jak propojují zákaznická data s nástroji AI.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

64 % britských spotřebitelů uvádí, že ochrana údajů je způsob, jak získat jejich důvěru. Nalezení správné rovnováhy mezi bezpečností a zákaznickým komfortem zůstává výzvou pro 40 % podniků.

Rozdíly v očekáváních

Pojem Customer experience gap označuje rozdíl mezi očekáváním zákazníků a tím, jak si značky myslí, že tato očekávání naplňují. 81 % britských značek tvrdí, že svým zákazníkům rozumí. Na druhé straně s tím souhlasí méně než polovina (46 %) zákazníků.

47 % britských spotřebitelů je ochotno utratit více peněz za značky, které nabízejí individuální přístup.

Silné personalizované zážitky

Nástroje umělé inteligence se často používají k doporučování nákupů. Nabídky šité na míru zvyšují loajalitu zákazníků a v konečném důsledku i částku, kterou jsou ochotni utratit. Naopak 78 % spotřebitelů opouští značky, které neposkytují personalizované zážitky, což zdůrazňuje zásadní roli přizpůsobení pro udržení zákazníků.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+