
Pro agregátory nastává bod zlomu
Během posledních dvou let celý e-commerce exponenciálně rostl, ale nyní růst zpomaluje. Namísto agresivního růstu se Berlin Brands Group zaměří na ziskovost.
V rozhovoru pro německý deník Handelsblatt, Peter Chaljawski, zakladatel společnosti Berlin Brands Group (BBG), řekl, že pro agregátory trhů právě teď nastává zlomový bod. Obchodní model se často zaměřuje na zajištění dalšího růstu získaných značek. Ale realita je oproti očekáváním jiná a společnosti musí snižovat náklady.
BBG je největším agregátorem v Evropě
V uplynulých letech společnost získala téměř miliardu dolarů na akvizice značek elektronického obchodu a rozvoj mezinárodní logistické sítě. V Evropě je Berlin Brands Group největší společností pro akvizici prodejců, kteří prodávají přes Amazon.
Podle společnosti Marketplace Pulse, která pravidelně provádí průzkum agregátorů, existuje na celém světě přibližně sto start-upů s tímto zaměřením. Celkově disponují částkou téměř 15 miliard dolarů, které mohou investovat do značek prodávajících na online tržištích.