3 min. doba čtení

7 tipů na efektivní nákupní košík

Dokončení nákupu ovlivňuje řada faktorů, ale poslední rozhodnutí vždy probíhá v nákupním košíku. I když se dostane potenciální zákazník až tam, stále nemáte vyhráno. Věděli jste, že až 68 % nakupujících odejde z nákupního košíku před ukončením celého procesu? Alarmující číslo, že?

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
7 tipů na efektivní nákupní košík

Zobrazte všechny položky

Zobrazte všechny položky společně s jejich fotkami a seznamem doplňujících informací. Nákupní košík je virtuální prostor, který můžeme přirovnat k zkušební kabince v obchodě s oblečením. Je to místo, kde si zboží ještě jednou pořádně ohlížíme, kontrolujeme informace (např. velikost), které jsou nezbytné pro konečné rozhodnutí.

Jejich poskytnutí může výrazně zlepšit poměr opuštění nákupních košíků.

Možnost odstranění zboží

Umožněte zákazníkům vybrané zboží jednoduše odstranit. Ano, víme, zní to až triviálně. Divili byste se ale, kolik potenciálních zákazníků svůj nákup nedokončí právě kvůli neschopnosti vybrané zboží vrátit zpět do „online regálu”.

Zobrazte posloupnost nákupního procesu

Jednotlivé kroky můžete graficky znázornit například šipkami nebo prostým očíslováním za sebou jdoucích úkonů. Zákazník tak jasně vidí, co ho čeká.

Zvýrazněte tlačítko „POKRAČOVAT”

Doporučujeme odlišit ho vizuálně od ostatních prvků stránky a od navigace e-shopu, např. červenou barvou. Nákupčí ho jasně uvidí a zaručeně bude pokračovat.

Ukažte mezisoučet

Zákazník by měl mít během celého nákupního procesu jasnou představu o ceně jednotlivých položek a celkové částce. Všechno jsou to informace, které pomáhají nákupní proces dokončit.

Zobrazení poplatků

Zobrazte poplatky za dopravu před žádostí o osobní údaje. Ve druhém kroku přecházíme na volbu způsobu dopravy i platby. Nabídněte zákazníkovi všechny důležité informace (dodací lhůta či cena za dodání), které k definitivnímu rozhodnutí potřebuje.

Pestrý výběr možností

Umožněte výběr z více druhů dopravy a kurýrů či způsobu platby. Ne nadarmo se říká: „sto lidí sto chutí”. Pokud vám to možnosti dovolují, dejte zákazníkům na výběr.

 

 

Cesta do kamenného obchodu nás obvykle stojí více investované energie než pár kliků v online světě. I přesto lidé stále častěji dokončí nákupní proces v kamenné prodejně nežli online, kde mohou z nákupního procesu kdykoliv odejít.

Naopak, v online světě jsou citlivější na všechny rušivé elementy. Hodit nanovo do prohlížeče pár hesel a název produktu je až příliš snadné na to, aby se člověk snažil zorientovat v nepřehledném a ne zrovna „user-friendly” nákupním košíku.

Nespoléhejte se jen na dobrý marketing a nenechte zbytečně vaše zákazníky přejít ke konkurenci. Zlepšujte všechny aspekty vašeho e-shopu postupně, krok za krokem.

Sdílet článek
Martin Krupa
Co-founder ui42

Martin Krupa založil v roce 1997 webovou agenturu ui42. Zajímá ho především oblast user experience (UX), nebo usability. Propaguje téma použitelnosti webů a aplikací mezi odbornou veřejností, na konferencích i v akademickém světě, vede odborné workshopy.

ui42
Tento článek ti přináší

ui42

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně
2 min. doba čtení

Google rozšiřuje cílení pro Demand Gen kampaně

Google aktualizoval Demand Gen kampaně. Přibyde optimalizované cílení na konkrétní věkové skupiny nebo pohlaví. Nová funkce přinese přesnější kontrolu nad tím, kdo vidí vaše reklamy, což je důležité pro efektivní cílení Googlu na konkrétní demografické segmenty.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+