3 min. doba čtení

66 % vedoucích pracovníků by nezaměstnalo člověka bez dovednosti AI

Umělá inteligence postupně proniká do našich profesních životů. Nový průzkum společností LinkedIn a Microsoft ukazuje významný posun: využívání AI se za posledních šest měsíců téměř zdvojnásobilo a 75 % lidí pracujících v kancelářích využívá tyto nástroje ke zvýšení své produktivity a kreativity.

66 % vedoucích pracovníků by nezaměstnalo člověka bez dovednosti AI
Zdroj: Depositphotos

Microsoft a LinkedIn spolupracovaly na zprávě o využití umělé inteligence pro profesní účely. Na základě rozsáhlého výzkumu a analýzy dat zpráva poskytuje vhled do současného prostředí integrace AI na pracovištích po celém světě, ukazuje její dopad na pracovní trhy a strategie pro organizace a profesionály, jak tento posun efektivně zvládnout.

Explozivní nárůst využívání umělé inteligence má nesporné výhody. Podle nedávných průzkumů uživatelé uvádějí výraznou úsporu času (90 %), lepší soustředění na důležité úkoly (85 %), větší kreativitu (84 %) a celkově větší spokojenost s prací (83 %).

Změna talentů

Integrace AI zároveň mění trh práce a představuje příležitosti i výzvy pro odborníky v oblasti e-commerce. Zatímco obavy z přesunu pracovních míst přetrvávají, údaje naznačují skrytý nedostatek talentů, přičemž vedoucí pracovníci vyjadřují potíže při hledání osob s požadovanými dovednostmi v oblasti AI.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Společnosti kladou stále větší důraz na nábor kandidátů s dovednostmi v oblasti umělé inteligence, což signalizuje zásadní posun v kritériích pro přijímání zaměstnanců.

Zpráva uvádí, že:

66 % vedoucích pracovníků tvrdí, že by nezaměstnali člověka bez dovedností v oblasti umělé inteligence.

71 % respondentů uvedlo, že by raději přijali méně zkušeného kandidáta s dovednostmi v oblasti umělé inteligence než zkušenějšího kandidáta bez těchto dovedností.

Mladší kandidáti mohou mít novou výhodu: 77 % vedoucích pracovníků tvrdí, že umělá inteligence dá talentům na začátku kariéry větší zodpovědnost.

Zdroj: Microsoft

Posílení pracovní síly

Zaměstnanci si uvědomují transformační potenciál umělé inteligence a podnikají proaktivní kroky k získání vlastních dovedností v této oblasti. Zaznamenáváme výrazný nárůst počtu účastníků vzdělávacích programů zaměřených na AI. Kromě toho si stále více uvědomují její roli v kariérním postupu a vnímají ji jako cestu k širším pracovním příležitostem a rychlejšímu povýšení.

Poslechněte si náš obsah Jako podcast

ROI jako brzda rozvoje

Navzdory všeobecnému uznání nezbytnosti umělé inteligence čelí vedoucí pracovníci organizací výzvám při využívání jejího plného potenciálu. Tlak na prokázání okamžité návratnosti investic vedl k opatrným strategiím implementace, přičemž mnoha společnostem chybí jasná vize využití AI k podpoře hospodářského růstu.

Vyplatí se využívat příležitosti

Protože se umělá inteligence stává nepostradatelným nástrojem pro inovace a efektivitu, mohou se organizace, které tuto změnu aktivně přijmou, stát lídry v oboru. Jednotlivci, kteří si osvojí dovednosti v oblasti AI, budou mít zase lepší kariérní vyhlídky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků
4 min. doba čtení

Slevy již nestačí k tomu, abyste si udrželi věrnost zákazníků

Kupující dnes mění značky častěji než kdykoli dřív. Věrnost zákazníků se rozpadá a tradiční taktiky – jako cenové akce či slevové kódy – přestávají fungovat. Nové zjištění průzkumu EMARKETER a Bloomreach ukazují, že pokud chtějí značky získat a udržet si věrné zákazníky, musí se zaměřit na to podstatné: budovat důvěru, pracovat s emocemi a dodat […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění
3 min. doba čtení

Meta představuje nové nástroje pro e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nová umístění

Meta zavádí nové nástroje a vylepšení reklamních nástrojů zaměřená na podporu maloobchodních a internetových obchodů. Společnost nadále investuje do modelů umělé inteligence a rozšiřuje možnosti pro inzerenty, aby maximalizovali prodejní výsledky online i v kamenných prodejnách.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+