3 min. doba čtení

66 % vedoucích pracovníků by nezaměstnalo člověka bez dovednosti AI

Umělá inteligence postupně proniká do našich profesních životů. Nový průzkum společností LinkedIn a Microsoft ukazuje významný posun: využívání AI se za posledních šest měsíců téměř zdvojnásobilo a 75 % lidí pracujících v kancelářích využívá tyto nástroje ke zvýšení své produktivity a kreativity.

66 % vedoucích pracovníků by nezaměstnalo člověka bez dovednosti AI
Zdroj: Depositphotos

Microsoft a LinkedIn spolupracovaly na zprávě o využití umělé inteligence pro profesní účely. Na základě rozsáhlého výzkumu a analýzy dat zpráva poskytuje vhled do současného prostředí integrace AI na pracovištích po celém světě, ukazuje její dopad na pracovní trhy a strategie pro organizace a profesionály, jak tento posun efektivně zvládnout.

Explozivní nárůst využívání umělé inteligence má nesporné výhody. Podle nedávných průzkumů uživatelé uvádějí výraznou úsporu času (90 %), lepší soustředění na důležité úkoly (85 %), větší kreativitu (84 %) a celkově větší spokojenost s prací (83 %).

Změna talentů

Integrace AI zároveň mění trh práce a představuje příležitosti i výzvy pro odborníky v oblasti e-commerce. Zatímco obavy z přesunu pracovních míst přetrvávají, údaje naznačují skrytý nedostatek talentů, přičemž vedoucí pracovníci vyjadřují potíže při hledání osob s požadovanými dovednostmi v oblasti AI.

Novinky z Youtube kanálu Ecommerce Bridge
Přihlásit se k odběru

Společnosti kladou stále větší důraz na nábor kandidátů s dovednostmi v oblasti umělé inteligence, což signalizuje zásadní posun v kritériích pro přijímání zaměstnanců.

Zpráva uvádí, že:

66 % vedoucích pracovníků tvrdí, že by nezaměstnali člověka bez dovedností v oblasti umělé inteligence.

71 % respondentů uvedlo, že by raději přijali méně zkušeného kandidáta s dovednostmi v oblasti umělé inteligence než zkušenějšího kandidáta bez těchto dovedností.

Mladší kandidáti mohou mít novou výhodu: 77 % vedoucích pracovníků tvrdí, že umělá inteligence dá talentům na začátku kariéry větší zodpovědnost.

Zdroj: Microsoft

Posílení pracovní síly

Zaměstnanci si uvědomují transformační potenciál umělé inteligence a podnikají proaktivní kroky k získání vlastních dovedností v této oblasti. Zaznamenáváme výrazný nárůst počtu účastníků vzdělávacích programů zaměřených na AI. Kromě toho si stále více uvědomují její roli v kariérním postupu a vnímají ji jako cestu k širším pracovním příležitostem a rychlejšímu povýšení.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Jak podcast

ROI jako brzda rozvoje

Navzdory všeobecnému uznání nezbytnosti umělé inteligence čelí vedoucí pracovníci organizací výzvám při využívání jejího plného potenciálu. Tlak na prokázání okamžité návratnosti investic vedl k opatrným strategiím implementace, přičemž mnoha společnostem chybí jasná vize využití AI k podpoře hospodářského růstu.

Vyplatí se využívat příležitosti

Protože se umělá inteligence stává nepostradatelným nástrojem pro inovace a efektivitu, mohou se organizace, které tuto změnu aktivně přijmou, stát lídry v oboru. Jednotlivci, kteří si osvojí dovednosti v oblasti AI, budou mít zase lepší kariérní vyhlídky.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují
2 min. doba čtení

Shein hlásal udržitelnost, nyní ho vyšetřují

Jde Shein a udržitelnost dohromady? Firma tvrdí, že ano, ale tyto tvrdí jsou pod drobnohledem. Italský úřad zahájil vyšetřování společnosti Infinite Styles Services CO. Limited, dublinské firmy spravující italskou webstránku Shein. Šetření se zaměřuje hlavně na potenciálně zavádějící environmentální tvrzení, která platforma uváděla.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce
4 min. doba čtení

Více možností, méně problémů: Jak se mění vrácení zboží v e-commerce

Podmínky vrácení zboží jsou výrazným faktorem, který ovlivňuje chování spotřebitelů a formuje konkurenční prostředí. Zpráva od společnosti ZigZag zkoumá, jak největší prodejci z retailu mění svůj pohled na vrácení zboží v e-commerce. Na jedné straně musí dívat na spokojenost zákazníků, zároveň je nutno zvážit profitabilitu.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+