5min. doba čtení

6 tipů pro B2B – jak v těžkém období prorazit na LinkedIn

Na LinkedIn je stále více lidí. Kolik z nich je však skutečně aktivních? Kolik z aktivních mohou být vaši potenciální zákazníci? Kolik z těchto zákazníků si teď dovolí vaši B2B službu? Dozvíte se v článku.

Miki Plichta Miki Plichta
LinkedIn Storyteller
6 tipů pro B2B – jak v těžkém období prorazit na LinkedIn

Pokud se na to podíváme nekompromisní optikou, tak bojujete o pár lidí. Dobrou zprávou je to, že při jejich oslovování nemáte velkou konkurenci. Máte šanci uspět, když uchopíte pár klíčových zásad.

Humanismus

Lidé kupují od jiných lidí. Naštěstí to ví i algoritmus LinkedIn. Proto v drtivé míře preferuje aktivitu z osobních profilů. Pokud komunikujete upřímně a skutečně, potom vaši informaci můžete dostat k zajímavé mase. Čím se osloví větší masa, tím je větší šance, že se to dostane i k těm správným lidem. Organicky, takže zdarma bez eura do reklamy.

K firemní stránce přistupujte jako ke statické webové stránce. Nový návštěvník tam nemusí najít nejaktuálnější novinku. Stačí, když tam najde tu nejrelevantnější a nejkredibilnější.

Řiďte se Paretovým pravidlem: 80 % energie investujte do tvorby obsahu na soukromém profilu a zbylých 20 % na firemním.

Pozn.: Proč má LinkedIn firemní stránka roku 2019 s více než 600 000 sledovateli menší interakci na videích než chlapec z východního Slovenska s 8 000 spojeními?

Dlouhověkost

Průměrná životnost průměrného LinkedIn příspěvku je jeden den. Většina tvůrců přemýšlí krátkodobě a produkuje frky – texty napsané bez velké námahy za pár minut.

Díky optimalizaci příspěvků přes hashtagy můžete dát do popředí i váš starší obsah. Vaše kvalitní výstupy (videa, prezentace) nezapadnou prachem. Hashtagy s tematickými příspěvky můžete sdílet zejména v soukromých zprávách. Právě soukromé zprávy na LinkedIn jsou platformou, kde se řeší seriózní věci a byznys.

Hashtagy demonstrujete konzistentní aktivitu.

Hashtagy se dají odebírat. Zvýšíte si tak šanci, že váš další příspěvek se dostane k lidem, které to skutečně zajímá.

Pozn.: Hashtag #LinkedInTriky je nejsledovanější unikátní hashtag na CZE & SK LinkedIn.

Profesionalismus

LinkedIn je profesionální síť, ale hodně uživatelů produkuje neprofesionální výstupy. Zanedbají gramatiku, stylistiku, diakritiku nebo nedávají ani titulky do videa. Hodně uživatelů to hraje na spontánnost, ale to konzumenta na druhé straně obrazovky vůbec nezajímá. Jeho zajímá, aby měl co nejlepší uživatelskou zkušenost (UX) s cizím obsahem.

Na každém detailu záleží. Nepodceňte detaily, které na konci dne dělají ten největší rozdíl.

Pozn.: Titulky do LinkedIn videa si vytvoříte a později stáhnete na YouTube. Doporučuje se mít otitulkované video aspoň prvních 30 vteřin, abyste zachytili pozornost uživatelů.

Edutainment

Podle průzkumu pro World Economic Forum je sledování online videa populárnější (35 %) v nejsolventnější LinkedIn generaci (40 – 54 let) než čtení online tisku (31 %). V mladší generaci (25 – 39 let) je to přirozeně posunuté ještě víc ve prospěch online videa (44 %).

Hodně B2B byznysů bojuje s fádností, těžkopádností a nudou. Co je ještě horší, hodně lidí B2B firmám vůbec nerozumí. Nechápou jejich produkty a služby. Jako řešení se jeví vzdělávání zábavnou formou (edutainment).

Obsahové blogy mohou přinést nefalšovanou spontánnost a lidskou emoci. Zároveň přinesou racionální pochopení podstaty byznysu.

Pozn.: Konzum médii v době koronakrize podle průzkumu pro World Economic Forum.

Storytelling

Každý člověk má příběh hodný sdílení. Stejně to platí i pro každou firmu. Uživatelé na LinkedIn milují vyprávění příběhů (storytelling) a oceňují unikátní perspektivu.

Největší výzvou při dobře uchopeném příběhu je distribuce. Jako nejefektivnější způsob distribuce se jeví videopříspěvek. To je jediný LinkedIn formát, který se dá celý zkonzumovat přímo v LinkedIn zprávě na počítači i v mobilu.

Představte si, že se propojíte s novým kontaktem a místo neurčitého odkazu na váš web mu připojíte videopříspěvek s vaším příběhem. Ten zkonzumuje přímo ve zprávě. Povíte mu tak mnohem víc než vaše konkurence.

Pozn.: Příklad děkovné zprávy s odkazem na storytellingový videopříspěvek.

Začněte teď, distribuujte později

Přišla korona a hodně uživatelů se doslova splašilo. Zahltili LinkedIn obsahově povrchními příspěvky zejména o tom, jak pracují z domu. Zahltili tak také LinkedIn algoritmus, který přirozeně neměl prostor na ukazování smysluplnějšího obsahu.

Právě teď je čas zpomalit a začít pracovat na smysluplných aktivitách. Produkce propracovanějších formátů jako tematický seriál, video či prezentace netrvá pár minut. Také proto dokonale platí výrok hokejové legendy Petra Šťastného: „Timing is everything.“

Nezadržitelně se blíží léto, které je tradičně spojené s útlumem byznysové aktivity. Po létě přijde podzim, na který je třeba se pořádně připravit.

V každé krizi se bojuje o market-share. Pokud je váš trh kompletně zamrzlý, tak bojujete aspoň o mind-share.

Chcete být první volbou v myslích zákazníků. Až se trh definitivně rozmrazí, tak to chce udělat pořádný rozdíl. Průměrný uživatel tráví na LinkedIn pouze 6 minut denně. Byla by škoda, aby vás na podzim jen tak přehlédl.

P. S.: Díky za pomoc se zdroji Juraji Probalovi z košického T-Systems, který neúnavně inovuje komunikaci celé „fabriky“.

Sdílet článek
Miki Plichta
LinkedIn Storyteller

Autor nejsledovanějšího vzdělávacího obsahu na CZE & SK LinkedIn. Mikiho edukační obsah naleznete na jeho YouTube.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+