4min. doba čtení

6 tipů, jak řídit e-shop během letních prázdnin

Léto je klidnějším ročním obdobím, a proto je pro mnoho prodejců e-shopů náročnější. Je přirozené, že v odvětví online nakupování dochází k poklesu tržeb, protože spotřebitelé cestují a využívají příznivého počasí. Klasickou chybou začínajících e-shopů je pokušení zaspat toto časové vakuum a probudit se až na začátku září.

6 tipů, jak řídit e-shop během letních prázdnin

Naše tipy pro efektivní digitální strategii

Na začátku září se zákazníci vracejí ke svým každodenním zvyklostem a tržby se pomalu zvyšují. Nemusíte se připravovat jen na výprodeje spojené s návratem do školy. Léto je čas, který můžete využít ke změně digitální strategie nebo vylepšení svých webových stránek.

Buďte sezónní

Podle studií považuje až 93 % spotřebitelů estetický vzhled a uživatelské prostředí stránek elektronického obchodu za důležité kritérium při rozhodování o nákupu. Ve skutečnosti reagují lépe na značky a společnosti, které aktualizují své e-shopy podle sezónních trendů.
Proto je důležité, aby atmosféra vašich webových stránek a marketingových kampaní odpovídala náladě vašich zákazníků a tématu léta.

zdroj: Pexels

Aktualizujte své produktové stránky

Využijte letní sezónu k optimalizaci produktových stránek. Jak na to?
– Vylepšete názvy a popisy produktů a zahrňte do nich klíčová slova, na která se dobře umisťujete v Googlu. Můžete také vyhledat nejpoužívanější klíčová slova během léta a určit ta, která jsou nejvhodnější pro zvýšení návštěvnosti a prodeje.
– Zlepšete kvalitu svých obrázků a obsahu tím, že je přizpůsobíte letní sezóně. Můžete vytvářet videa s ukázkami svých produktů a propagovat tak své nabídky.
– Přidejte na stránky produktů recenze zákazníků, abyste povzbudili uživatele k interakci s vámi a umožnili jim zhodnotit vaši nabídku.
– Optimalizujte stránku pro vyhledávání související s prodejem.

Nezanedbávejte své sociální sítě

V létě se průměrný čas strávený uživateli internetu na sociálních sítích zvyšuje o 20 %. Proto je třeba v létě zavést strategii sociálních sítí. Skvělým kanálem je například Instagram, kde je trendem sdílet fotografie a příběhy z dovolené. Abyste správně oživili své sociální sítě, musíte :
– Vytvářejte obsah, který spojuje vaši značku s letem
– Použijte vizuální prvky a sdělení související s cestováním a teplem, abyste ukázali, že se ztotožňujete s “prázdninovým” smýšlením.
– Zveřejněte propagační akce svých produktů, o které může být v létě zájem.
– Používejte hashtagy, např. #summer #relaxed.

zdroj: Pexels

Zaměření na nové trhy

Léto je ideální příležitostí k nalezení nových dodavatelů, kteří obohatí váš katalog produktů, nebo k prozkoumání platebních metod, měn a důležitých jazyků, které můžete přidat na své stránky. Proveďte průzkum trhu a cen, abyste zjistili nové trhy, které by mohly být pro vaši firmu zajímavé.

Optimalizujte své objednávkové a doručovací služby

Možná jste si během sezóny všimli, že některé kroky v nákupní cestě vaše zákazníky odrazují a brání jim v dalším nákupu. Identifikujte své nedostatky a věnujte čas nezbytným změnám, abyste zlepšili své služby, ať už jde o nákupní košík, výběr způsobu doručení nebo platební metody.

Zaměřte se na podporu prodeje

Abyste zákazníky přiměli k nákupu vašich produktů během léta, doporučujeme nabízet speciální propagační akce po celý rok, zejména mimo období největší návštěvnosti. Rozhodněte se pro bleskové výprodeje a soutěže, abyste podpořili nákupy.

V létě zkrátka nezanedbávejte své podnikání! Existuje mnoho věcí, které můžete udělat pro podporu marketingu a prodeje, abyste se připravili na nejrušnější období.

Sdílet článek
Redakce

Ecommerce Bridge je online médium pro e-shopy. marketérů a všechny fanoušky ecommerce. Přinášíme novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálů z branže. Sledujeme aktuální dění a publikujeme pravidelný přehled událostí ze světa ecommerce a marketingu.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
6min. doba čtení

Průzkum slovenských e-shopů (E-shop Barometr 2022)

E-shop Barometr je pravidelný průzkum realizovaný mezi slovenskými e-shopy s různorodou nabídkou produktů a služeb. I uplynulý sedmý ročník, pod taktovkou ui42 ve spolupráci s KPMG na Slovensku, přinesl náhled pod pokličku slovenské e-commerce scény. Přečtěte si, jaká očekávání měli e-shopaři od Vánoc poznamenaných energetickou krizí a vysokou inflací. Jaké kroky například plánují podniknout v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek
5min. doba čtení

E-shopy s automatickým doporučovacím nástrojem prodávají efektivněji

Cílem každého e-shopu je prodávat. V moři konkurence, možnostech marketingových nástrojů a narůstajících očekávání zákazníků je však stále náročnější dosáhnout stanovených cílů. Stačí dnes větší rozpočet na reklamu, lepší marketing nebo změna designu webových stránek, aby byli zákazníci spokojenější a prodej efektivnější? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Přečíst článek