8 min. doba čtení

5 kroků úspěšného prodeje

Čtvrtý kvartál roku je pro podnikatele časem plným neomezených možností. Jste na něj připravení?

5 kroků úspěšného prodeje

Čeká na vás množství různých akcí a významných dat, kdy můžete pro vaše zákazníky připravit nezaměnitelné možnosti nákupu a posunout váš byznys do nových sfér.

Pojďme se tedy podívat na 5 kroků, které vám pomohou při vašem podnikání.

1. krok: Nepromeškejte příležitosti na prodej

  • 31.10. – Halloween
  • 26.11. – Black Friday
  • 6.12. – Mikuláš
  • 24.12. – Vánoce
  • od 25. 12. – Povánoční výprodeje

Prodávat se dá, samozřejmě, celý rok a budovat svůj byznys je potřebné neustále, avšak tyto speciální příležitosti mohou pozvednout váš prodej na čísla, díky kterým budete mít o něco větší důvod k úsměvu.

Dokazují to i statistiky jednoho z nejznámějších výprodejů pod jménem Black Friday. V tento den nakoupí v průměru Slovák 3 až 4 produkty v hodnotě 203 €.

Tady můžete vidět statistický graf z roku 2018 na Slovensku a ve světě, který uvádí celkový nárůst kupujících.

Zdroj: Google Trends

Ještě v době před pandemií narostl prodej v tento den až o 663 % v porovnání s klasickým dnem. Pandemie ještě víc pomáhá nákupům prostřednictvím e-shopů.

Proto neváhejte a nepřemýšlejte, až bude pozdě, ale připravte se na tato data.

2. krok: Příprava vašich sociálních sítí

Nelze zapomínat na jednu z nejpodstatnějších věcí, která přiláká nebo naopak odradí vašeho cílového zákazníka od toho, nakoupit u vás – a tou je špatná připravenost vašich sociálních sítí.

Na to, abyste vzbudili u vašich zákazníků důvěryhodnost, je v roce 2021 potřebné, aby vaše sociální sítě vypadaly profesionálně a vykazovaly čísla sledovanosti.

Jak na to?

  • V první řadě se zaměřte na obsah, který je na vašich sociálních sítích publikovaný. Měl by vykazovat základní znaky toho, čemu se váš prodej věnuje. Komunikace je také jednou z hlavních priorit toho, jak vypadáte v očích svých zákazníků.
  • Soustřeďte se také na vizuální stránku vašich sociálních sítí. To znamená, že se nebudete soustředit jen na vhodnou grafickou úpravu vašich příspěvků, ale také na celkový vzhled vašich profilů, se kterými přijde zákazník do kontaktu jako s první věcí
  • V neposlední řadě si zkontrolujte informace, které musí odpovídat realitě. Zda máte správně napsaný web na vašich sociálních sítích, informace o tom, co prodáváte, případně kontakt na vás

Nezapomínejte na SHOPPING – nahrajte si katalog s produkty z vašeho e-shopu, který budete moci využívat na přímé označení produktu a ulehčete tak nákup vašim zákazníkům.

3. krok: Funkčnost a příprava e-shopu

Když jste si tedy připravili svoje sociální sítě na nával zákazníků a jste spokojení s výsledkem, druhým krokem bude správná připravenost vašeho e-shopu.

Máme tu pár statistik, které vám ukážou, na co je třeba se při přípravě e-shopu zaměřit:

  • 87 % nakupujících bere do úvahy recenze a hodnocení jiných zákazníků před tím, než v e-shopu nakoupí
  • 72 % nákupů na internetu proběhne do konce roku 2021 na mobilním zařízení
  • 22 % online nakupujících opouští vozíky z důvodu neočekávaných poplatků, kterých si všimnou během procesu platby

Nezapomínejte tedy na kvalitní SEO, aby vás vyhledávač a tedy i cílový zákazník mohl najít. Optimalizace je úplným základem pro atraktivní a hlavně funkční e-shop, který má za cíl přilákat co nejvíc zákazníků.

SEO optimalizace se rozděluje na on-page a off-page SEO. Díky SEO on page optimalizujete obsah na webu podle klíčových slov. SEO off page je zase vhodný na tvorbu externích zpětných odkazů.

Mějte svůj e-shop responzivní i na mobilní telefony, aby byl nákup jednodušší a rychlejší.

Zaměřte se také na platební brány! Nechte platit zákazníky způsobem, který znají. Vytvořte jednoduché možnosti platby, nejlépe jedním klikem, a faktury zasílejte e-mailem. Dejte jim najevo, že v případě registrace máte pro ně mnoho výhod.

Dejte si záležet na dobrých recenzích a hodnoceních, které ovlivňují nákup dalších lidí. Nezavádějte zákazníka a udělejte váš e-shop přehledným pro každého, kdo má chuť nakupovat nebo ještě neví, že chuť nakupovat dostane.

Nezapomínejte také na dopravu! Udělejte si průzkum a zjistěte, jaký typ dopravy vaši zákazníci upřednostňují, popřípadě jim dejte na výběr.

A co je úplným základem kvalitního e-shopu – zákaznický servis! Vyhněte se problémům a nepříjemnostem a vyřešte je co nejrychleji. Určitě se vám to vyplatí spokojenými zákazníky.

4. krok: Kvalitní reklama

Reklama je, samozřejmě, široký pojem – co si pod ní představit?

Rozměňme si to tedy na drobné a ujasníme si, co všechno potřebujeme ke kvalitní reklamě, která přitáhne naše zákazníky.

Základem je kreativa!

Kreativa reklamy může zvýšit response rate zákazníka (odezvu na reklamu) přibližně o 20–50 %, možná dokonce i víc.

Pokud jste si tedy mysleli, že kvalita reklamy spočívá pouze na dobrém zacílení nebo vysoké investici, je čas se zamyslet nad tím, jak vaše reklamy vypadají. Nikdy se nespokojte s verzí, která se líbí vám, protože se s největší pravděpodobností nebude líbit vaší cílové skupině.

V neposlední řadě nezapomínejte, že kvalitní kreativa není pouze o pěkném grafickém provedení, ale také o textování.

Dobrá rada zní – používejte emojis! Pokud vám to, samozřejmě, váš druh podnikání umožňuje. Zvýšíte tak emocionalitu vašeho publika a minimálně je řadou emojis můžete vyrušit, což vůbec není na škodu.

Určitě se teď ptáte – a jak zjistím, která kreativita je pro mého cílového zákazníka ta správná? Zjistíte to jednoduše. Testujte!

Díky nasazení více verzí kreativ můžete ještě před realizací samotné kampaně rozhodnout, který koncept v reklamě využít, případně jaký styl komunikace zvolit.

Dobrá rada na závěr – sociální sítě jsou velmi citlivé na výkon při dlouhodobém nasazení neměnících se vizuálů. To znamená, že nemůžete svoje publikum doslova unudit nebo znechutit jejich neměnnými vizuály.

Poznejte svoji cílovku

Co to v překladu znamená? Vyselektujte si lidi, kteří mají o váš produkt zájem, a soustřeďte se při prodeji na ně. Zjistíte, jaký mají věk, pohlaví či zájmy – to všechno vám při prodeji pomůže!

Je logicky jasné, že když prodáváte výživové doplňky na podporu vitality, tak se nebudete soustředit na mladé lidi ve školním věku, protože na to vynaložíte zbytečné finanční prostředky a energii.

POZOR! Cílová skupina komunikace se nemusí shodovat s cílovou skupinou produktu!

Pro vysvětlení – cílovou skupinou sladkého jogurtu s obalem s veselými kočičkami jsou děti, avšak cílovou skupinou komunikace jogurtu pro děti jsou matky. Ty rozhodují o nákupu!

A proč je tak potřebné poznat vaši cílovou skupinu? Protože reklama cílená na všechny je reklama cílená na nikoho!

Posílejte vašim zákazníkům newsletter!

59 % obchodníků vidí jako svoji největší návratnost investicí právě e-mail marketing. Toto číslo určitě stojí za zmínku, proč byste tento bod určitě neměli vynechat. Otázka však zní – jak vytvořit poutavý e-mail marketing, který mi přinese nové zákazníky?

Máme pro vás pár tipů!

1. Ujasněte si cíl e-mailu: Moderní e-mail marketing si zakládá především na jednoduchosti a výstižnosti. Chcete jím posílit prodej konkrétního produktu nebo představit vaše novinky? Je to pouze na vás! Neodbočujte však od tématu.

2. Přizpůsobte obsah potřebám svých klientů: V první řadě, nikomu se nechce číst sáhodlouhé odstavce. Vsaďte na jednoduchost a přehlednost a zaměřte se i tady na svoji cílovku, které přizpůsobíte i jazyk komunikace.

3. Poutavá grafika je alfou a omegou: Zejména v případě, že propagujete nějaký produkt, řekne vašim zákazníkům grafika mnohem víc než slova.

4. Nezapomínejte na call to action: Nabádejte svoje zákazníky přímo klikat a nakupovat. Podnítíte jejich zájem. Náročné nakupování nikoho nebaví, takto je to mnohem jednodušší!

5. Footer newsletteru je také podstatný: A proč? Obsahuje totiž množství podstatných a cenných informací, díky kterým dáváte svým zákazníkům na vědomí, kdo jste.

5. krok: Naskladněte si zboží a zajistěte personál

Pokud jste tedy došli až sem, vaše sociální sítě vypadají ukázkově, e-shop nebyl nikdy víc připravený na nával zákazníků a i vaše reklama funguje skvěle, nelze zapomenout na jednu z nejpodstatnějších věcí – buďte připravení!

Za žádných okolností se nemůže stát, aby zákazník nedostal produkt, za který zaplatil, protože to může skončit obrovským fiaskem.

Myslete tedy na dostatečné naskladnění nabízeného zboží a také na personál, který se bude o všechno starat. Ať už o balení, expedici, nebo přebírání zásilek.

Pamatujte na to, že váš byznys může růst jen do té doby, dokud jste na tento růst připravení!

Na závěr!

Pokud si se všemi těmito kroky nevíte rady nebo si myslíte, že to nezvládnete na 100 % a zbytečně by vám ušly zisky, neváhejte se obrátit na profesionály, kteří vám pomohou růst.

Zkušenosti jsou v této oblasti tou nejpotřebnější komoditou. Tou druhou je čas. Neusněte na vavřínech a připravte se už teď. Vaši zákazníci nebudou čekat a vaši konkurenti také ne.

Dobrá rada na závěr – nespoléhejte se na marketingové agentury, které na vás budou chtít zbohatnout, ale na ty, pro které bude prioritou především váš úspěch a růst.

Sdílet článek
My Brand Agency
Tento článek ti přináší

My Brand Agency

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce
12 min. doba čtení

Jak čínské e-shopy mění českou e-commerce

Čínské e-shopy jako Temu, Shein a AliExpress si získávají stále větší popularitu po celém světě, včetně Evropy a USA. Nabízejí extrémně nízké ceny, široký sortiment produktů a často i bezplatné doručení. Nicméně za touto lákavou fasádou se může skrývat strategie, která má zásadní negativní dopady na spotřebitele i lokální ekonomiky.

Jakub Matoušek Jakub Matoušek
Founder & CEO, Pathfinder
Přečíst článek
Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…
5 min. doba čtení

Ukradl stát doménu stvr.sk? Ale kdepak…

Celá kauza ohledně domény a „chudáka“ studenta je ukázkový příklad, jak se podle mě nedělají doménové spekulace. S doménami dělám jako hobby už možná 15 let. Je to pro mě zábava a někdy příjemný finanční bonus. Každopádně, text je čistě můj názor. Nejsem právník. 🙂

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+