Zajímá mě
16. března 2020

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge
16. března 2020

4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

2 min čtení

Jak se dotkne aktuální situace e-commerce trhu? V affiliate síti Dognet máme stovky kampaní napříč segmenty, proto jsem dal dohromady agregovaná čísla za tento rok do 14. 3. 2020. Jak si vede segment zdraví a jak ostatní?

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu percentuálního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové”.

Aby bylo jasné, nejsilnějším dnem v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě, jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Výsledky

Jak můžeme vidět, růst táhne právě segment zdraví. Zajímavé je, že rostl i segment nábytku a bydlení. Elektro a móda klesala.

Když si ale vezmeme zastoupení segmentů v procentech, tak vidíme, že poslední dny segment zdraví deklasuje všechny segmenty a podíl bydlení a nábytku se zmenšuje.

Když si prohlédneme percentuální změny napříč segmenty, jasně vidíme propady v posledních dnech a raketový růst segmentu zdraví. A naopak percentuální propad ostatních segmentů.

Když si prohlédneme graf jen od 7. března 2020, tak jasně vidíme, co a jak se děje.

Tolik ode mne, narychlo, aby byla data co nejaktuálnější. Za 10 až 12 dní se pokusím přinést update k tomu, jak se situace vyvíjí.

[Xyz-ips snippet = “Newsletter”]

Autor článku

Štefan Polgári

Managing Director Ecommerce Bridge

Zakladatel a vedoucí projektu Ecommerce Bridge. Online marketingu se věnuje přes 10 let a kromě Ecommerce Bridge vede i Affiliate síť Dognet.

Tento článek přináší

Jsme lokální affiliate síť, která na 100% rozumí trhu. Zastřešujeme více než 300 kampaní a máme přes 3100 publisherů. Od roku 2013 jsme inzerentům přinesli 483 004 konverzí a publisherům jsme vyplatili provize v celkové výši 1 756 335 €.