2 min. doba čtení

4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

Jak se dotkne aktuální situace e-commerce trhu? V affiliate síti Dognet máme stovky kampaní napříč segmenty, proto jsem dal dohromady agregovaná čísla za tento rok do 14. 3. 2020. Jak si vede segment zdraví a jak ostatní?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu percentuálního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové”.

Aby bylo jasné, nejsilnějším dnem v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě, jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Výsledky

Jak můžeme vidět, růst táhne právě segment zdraví. Zajímavé je, že rostl i segment nábytku a bydlení. Elektro a móda klesala.

Když si ale vezmeme zastoupení segmentů v procentech, tak vidíme, že poslední dny segment zdraví deklasuje všechny segmenty a podíl bydlení a nábytku se zmenšuje.

Když si prohlédneme percentuální změny napříč segmenty, jasně vidíme propady v posledních dnech a raketový růst segmentu zdraví. A naopak percentuální propad ostatních segmentů.

Když si prohlédneme graf jen od 7. března 2020, tak jasně vidíme, co a jak se děje.

Tolik ode mne, narychlo, aby byla data co nejaktuálnější. Za 10 až 12 dní se pokusím přinést update k tomu, jak se situace vyvíjí.

[Xyz-ips snippet = “Newsletter”]

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne
4 min. doba čtení

Podnikání s e-shopem nemusí být peklo. Opravdu ne

Pokud máte e-shop, určitě to znáte: faktury, kurýři, platby, účetní… V jednu chvíli máte pocit, že místo produktů podnikáte hlavně s papíry. A když si už myslíte, že je vše hotové, zjistíte, že jste na něco zapomněli. Nebo že vám zákazník nezaplatil.

Braňo Šimo Braňo Šimo
CEO, SuperFaktura, s.r.o.
Přečíst článek
Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila
5 min. doba čtení

Jaký byl Black Friday 2024 na e-shopech od CREATIVE sites? Zajímavá zjištění nás překvapila

Black Friday a Cyber Monday jsou pro provozovatele e-shopů každoročně velmi důležité, přičemž během nich často padají prodejní rekordy. V posledních letech se však šušká, že tyto nákupní svátky již postupně ztrácejí na popularitě a nemají tak velký smysl. Ale kde je pravda? V CREATIVE sites si připravili průzkum mezi svými klienty a došli k […]

Ivan Cingel Ivan Cingel
COO v CREATIVE sites, CreativeSites, s.r.o.
Přečíst článek
Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce
3 min. doba čtení

Vrácení zboží způsobuje krizi v e-commerce

Vrácení zboží se stalo nedílnou součástí zákaznické cesty v e-commerce. Je to pohodlný způsob pro zákazníka, avšak výrazný nárůst vratek činí vrásky na čelách prodejců. Například ve Spojeném království se očekává, že objem vráceného zboží v segmentu nepotravinových produktů dosáhne v roce 2024 částky 27 miliard liber.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+