2 min. doba čtení

4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

Jak se dotkne aktuální situace e-commerce trhu? V affiliate síti Dognet máme stovky kampaní napříč segmenty, proto jsem dal dohromady agregovaná čísla za tento rok do 14. 3. 2020. Jak si vede segment zdraví a jak ostatní?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu percentuálního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové”.

Aby bylo jasné, nejsilnějším dnem v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě, jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Výsledky

Jak můžeme vidět, růst táhne právě segment zdraví. Zajímavé je, že rostl i segment nábytku a bydlení. Elektro a móda klesala.

Když si ale vezmeme zastoupení segmentů v procentech, tak vidíme, že poslední dny segment zdraví deklasuje všechny segmenty a podíl bydlení a nábytku se zmenšuje.

Když si prohlédneme percentuální změny napříč segmenty, jasně vidíme propady v posledních dnech a raketový růst segmentu zdraví. A naopak percentuální propad ostatních segmentů.

Když si prohlédneme graf jen od 7. března 2020, tak jasně vidíme, co a jak se děje.

Tolik ode mne, narychlo, aby byla data co nejaktuálnější. Za 10 až 12 dní se pokusím přinést update k tomu, jak se situace vyvíjí.

[Xyz-ips snippet = “Newsletter”]

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Retail se mění. Vše je o údajích
3 min. doba čtení

Retail se mění. Vše je o údajích

Nakupování už není jen o předávání hotovosti. V dnešní době chtějí obchody také osobní údaje. Například módní obchody s luxusním zbožím, které začaly u pokladny vyžadovat telefonní čísla. Prý kvůli zasílání elektronických účtenek, což zní docela prakticky. Nebo je to přes čáru?

Redakce Redakce
Přečíst článek
Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?
3 min. doba čtení

Jak Brexit ovlivnil britský e-commerce?

Po odchodu Spojeného království z Evropské unie se místní odvětví e-commerce ocitlo v nové realitě: Brexit přinesl do odvětví výrazné narušení, zejména pro britské značky a maloobchodníky, kteří chtějí rozšířit svou působnost v EU.

Redakce Redakce
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+