2min. doba čtení

4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

Jak se dotkne aktuální situace e-commerce trhu? V affiliate síti Dognet máme stovky kampaní napříč segmenty, proto jsem dal dohromady agregovaná čísla za tento rok do 14. 3. 2020. Jak si vede segment zdraví a jak ostatní?

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
4 čerstvé grafy o vývoji konverzí na eshopech během pandemie COVID-19

O číslech a metodice

Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.

Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.

Průměr v rámci výpočtu percentuálního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové”.

Aby bylo jasné, nejsilnějším dnem v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě, jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.

Sledoval jsem 4 segmenty

  • Zdraví
  • Nábytek a bydlení
  • Móda
  • Elektro

Výsledky

Jak můžeme vidět, růst táhne právě segment zdraví. Zajímavé je, že rostl i segment nábytku a bydlení. Elektro a móda klesala.

Když si ale vezmeme zastoupení segmentů v procentech, tak vidíme, že poslední dny segment zdraví deklasuje všechny segmenty a podíl bydlení a nábytku se zmenšuje.

Když si prohlédneme percentuální změny napříč segmenty, jasně vidíme propady v posledních dnech a raketový růst segmentu zdraví. A naopak percentuální propad ostatních segmentů.

Když si prohlédneme graf jen od 7. března 2020, tak jasně vidíme, co a jak se děje.

Tolik ode mne, narychlo, aby byla data co nejaktuálnější. Za 10 až 12 dní se pokusím přinést update k tomu, jak se situace vyvíjí.

[Xyz-ips snippet = “Newsletter”]
Sdílet článek
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Affiliate síť Dognet
Tento článek ti přináší

Affiliate síť Dognet

Jsme lokální affiliate síť, která na 100% rozumí trhu. Zastřešujeme více než 900 kampaní a máme přes 5500 publisherů. Od roku 2013 jsme inzerentům přinesli 3, 500 000 konverzí a publisherům jsme vyplatili provize v celkové výši 9 952 208 €.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Maďarský e-commerce postihly finanční problémy: Jak znovu nastartovat podnikání?
3min. doba čtení

Maďarský e-commerce postihly finanční problémy: Jak znovu nastartovat podnikání?

Maďarsko je jednou z prvních zemí, která láká slovenské e-shopy k exportu. Maďarský trh je dlouhodobě známý nejen svým pěkným růstem, ale také zisky, které se z něj daří vytěžit. Rok 2022 však byznysům přinesl těžké chvíle. Pokud nemáte správně nastavenou cenotvorbu, pravděpodobně se s e-shopem v Maďarsku řítíte do propasti. Jak znovu nastartovat podnikání […]

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?
3min. doba čtení

Jak pracovat s inflací v roce 2022 v e-commerce světě?

Rok 2022 přinesl mnoho změn. Firmy čelí nižší poptávce, nejistotě, stagnaci nebo propadům. I když je inflace přirozená, v letošním roce dosáhla 22letého maxima. Zákazníci se rozhodují déle a je stále obtížnější je přesvědčit ke koupi. Zjistěte, jak ustát vlnu inflace a udržet svou značku na očích veřejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Přečíst článek
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+