
O číslech a metodice
Do statistiky jsem bral všechny kampaně a trhy sítě. Přibližně 60 % jsou slovenské e-shopy, 30 % české a ostatní jsou většinou z Maďarska. Trhy jsou blízko sebe a dal jsem přednost objemu dat před specifikací na trh.
Bral jsem v úvahu počty konverzí, které jsme zaznamenali přes affiliate kampaně, tedy nejde o celková čísla z e-shopů. Odchylka od reality je plus/mínus 10 %.
Průměr v rámci výpočtu percentuálního poklesu nebo nárůstu jsem počítal jako průměr z prvních 30 dní roku 2020, které byly ještě „předkrizové”.
Aby bylo jasné, nejsilnějším dnem v týdnu je pondělí, občas neděle. Postupně to klesá až k nejslabší sobotě. V neděli to už stoupá a v pondělí to jde do maxima. Samozřejmě, jde o klasické týdny bez státních svátků a prázdnin.
Sledoval jsem 4 segmenty
- Zdraví
- Nábytek a bydlení
- Móda
- Elektro
Výsledky
Jak můžeme vidět, růst táhne právě segment zdraví. Zajímavé je, že rostl i segment nábytku a bydlení. Elektro a móda klesala.
Když si ale vezmeme zastoupení segmentů v procentech, tak vidíme, že poslední dny segment zdraví deklasuje všechny segmenty a podíl bydlení a nábytku se zmenšuje.
Když si prohlédneme percentuální změny napříč segmenty, jasně vidíme propady v posledních dnech a raketový růst segmentu zdraví. A naopak percentuální propad ostatních segmentů.
Když si prohlédneme graf jen od 7. března 2020, tak jasně vidíme, co a jak se děje.
Tolik ode mne, narychlo, aby byla data co nejaktuálnější. Za 10 až 12 dní se pokusím přinést update k tomu, jak se situace vyvíjí.
[Xyz-ips snippet = “Newsletter”]