4min. doba čtení

3 nejčastější chyby, které na Instagramu děláte (asi) i vy

Více než 1,386 miliardy účtů. S tímto číslem je Instagram čtvrtá nejpoužívanější platforma na světě. Kolik z těchto účtů je ukázkových a kolik úplně hrozných? Za poslední roky jsem absolvoval už nespočetné množství konzultací a přišel jsem na to, že většina opakovala ty samé základní chyby, které si teď popíšeme.

Juraj Piatka Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media
3 nejčastější chyby, které na Instagramu děláte (asi) i vy

Influenceři, živnostníci, malé i velké firmy, každý by určitě chtěl efektivně využít sílu Instagramu ve svůj prospěch. A hlavně, každý by chtěl miliony followerů. Ale ještě dříve než přejdeme k různým strategiím, jak je získat, musíme si být jistí, že náš profil je na nové sledovatele připravený. V první řadě tedy musí být profil „na úrovni“, až potom se můžeme věnovat strategiím, jak na něj dostat lidi. A na závěr se můžeme věnovat tomu, jakým obsahem účet plnit a jak díky němu vytvářet profit.

Profil je třeba optimalizovat

Říká se, že první dojem je poměrně důležitý, že? Určitě to platí na Instagramu. Když si otevřu váš profil, je to vaše vizitka, podle které se rozhodnu, jestli vás budu sledovat. Dejte si proto záležet na tom a udělejte všechno pro to, aby se lidé rozhodli sledovat vás hned, jak váš profil uvidí.

Mezi první a základní věci patří:

  • Výběr správného typu profilu – creator nebo business (ne personal).
  • Profilová fotka – v případě firmy to musí být logo, v případě osoby její fotka. Zní to sice extrémně jednoduše, ale byli byste překvapení, kolik lidí si na profilovou fotku dá nějaké věci, zvířata nebo je na fotce vůbec není vidět. Fotka musí být kvalitní, ideálně ve světlých barvách a musí být jasné, kdo na ní je.
  • BIO – tady uvádíme, kdo jsme a čemu se věnujeme. Platí to pro firemní profil i profil influencera. Také byste tu měli uvést důvod, proč váš profil sledovat.
  • Odkaz na web – věřím, že každý ví, že tady můžete uvést i link na vaši web stránku nebo například skupinu na Facebooku a podobně. Tady ale pozor! Pokud ho tam uvedete jen tak, málokdo na něj klikne. Nezapomeňte napsat, proč na něj mám kliknout, případně co tam najdu.
  • CTA – samozřejmě by tady neměla chybět výzva k akci. Buď spojená s odkazem na váš web, nebo výzva sledovat váš profil. Vyhněte se ale suchým frázím jako: „Dej follow“ a podobně. Vždy musíte uvést i důvod nebo výhody. Co získám, když follow dám? Musíte to něčím podmínit a kreativitě se meze nekladou. Klidně buďte i vtipní.
  • Výběry příběhů – obsah je sice samostatná kapitola, ale uvedu tady aspoň to první, co uvidíte po otevření profilu. A mezi to také patří právě výběry příběhů. Sice je mnoho lidí nesleduje, ale váš profil díky nim vypadá profesionálně, a když si s tím pěkně vyhrajete, vždy to může být pro oko velmi přitažlivé.

Váš profil je jedna velká sbírka reklam

Předpokládám, že ani není nutné říkat si víc. Jednoduše jste si spletli váš profil se skládkou reklam a propagací. To bohužel není nejšťastnější strategie. Pokud chcete něco promovat, otevřete si Facebook Ads Manager. 😉

Druhou možností je všechny propagační věci přidávat do příběhů. Tam je to úplně v pořádku. Ale váš profil si tím nekazte, nevypadá to dobře. Samozřejmě není velkou chybou přidat tento typ příspěvku jednou za čas, avšak ten poměr by neměl být vyšší než ¼ ve prospěch běžných příspěvků.

Žádná strategie

Abyste Instagram využívali správně, musíte si nejdříve určit jasné cíle. Na co vám vlastně je? A jaká máte očekávání? Až když budete znát jasné odpovědi na tyto otázky, můžete se pustit do práce.

Vhodnou strategii si nastavíte jedině v případě, že dobře znáte svoje cíle. A díky správné strategii dokážete růst a cíle plnit. Když víte, co si od Instagramu slibujete, začněte ho používat tak, aby to mělo hlavu i patu.

V dalších článcích vám prozradím několik tajných strategií, které pomohly mně i našim klientům získat už statisíce sledovatelů. A hlavně pomohly úspěšně prodat služby a produkty. Tak co, vidíme se na IG?

Sdílet článek
Juraj Piatka
Konateľ spoločnosti Explor Media

Působí v oblasti marketingu již více než 12 let a specializuje se zejména na online marketing, konkrétně na tvorbu prodejních stránek a sociální sítě. Sám na Instagramu získal více než 185 tis. sledovatelů a o svých úspěšných strategiích přednášel stovkám lidí v ČR i SR. Dnes se také začíná soustředit na málo poznán Buzzmarketing.

Explor Media
Tento článek ti přináší

Explor Media

Více o této společnosti

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Nejnovější zprávy právě TEĎ

10+ nepřečtených

10+