
Automatický dabing z češtiny
Vybraní tvůrci na YouTube mají možnost ve videích získat automatický AI dabing. Samozřejmě, je to výpočetně i serverově velmi náročné, proto YouTube „dabuje“ hlavně velké tvůrce.
Zajímavé je, že Fizi netvoří videa v angličtině, ale v češtině. Přesto YouTube předaboval jeho poslední videa do 23 jazyků včetně japonštiny, polštiny či maďarštiny. Stačí si přepnout dabing a funguje to.

Výsledky? Doslova neuvěřitelné
Fizi, který tvoří videa hlavně pro děti, získal téměř 2 miliony nových odběratelů za méně než 2 měsíce. Dokazuje to i graf SocialBlade.

Screenshot 21.10.2025
Podle SocialBlade měl v srpnu agregovaných přibližně 800 milionů zhlédnutí všech videí. Dnes? Podle oficiálního čísla na YouTube přes 1,15 miliardy zhlédnutí. Běžně mu přibývalo měsíčně asi 10 milionů zhlédnutí. Za poslední necelé 2 měsíce to bylo přes 315 milionů. To je 15× víc než jeho běžný výsledek.

Screenshot 21.10.2025
Co to znamená přepočteno na peníze? Z Fiziho je eurový milionář
Běžně se neuvádí, kolik průměrně vydělává YouTuber za jeden milion zhlédnutí. U česko-slovenské a mladé cílové skupiny by můj kvalifikovaný odhad byl zhruba 1 000–1 300 € za milion zhlédnutí. To by znamenalo čistý výdělek z YouTube kolem 10–13 000 € měsíčně. Dříve… ale co dnes?
315 milionů zhlédnutí z celého světa nelze zvenku přesně rozsegmentovat. Reklama na YouTube stojí méně v rozvojových zemích než například v Japonsku, Německu či USA. Můj kvalifikovaný odhad je, že to bude zřejmě kolem 2000 € za milion zhlédnutí – a to je pesimistický odhad. Samotný SocialBlade se rozchází v odhadech, kolik může zhruba vydělávat. Podle mého názoru to bude víc než na Slovensku či v Česku.
Tedy za 315 milionů zhlédnutí, které měl za poslední 2 měsíce, Fizi odhadem vydělal víc než 600 000 €. A to se držíme při zemi.
Je to samozřejmě odhad. Každopádně jde o neuvěřitelný skok, který ukazuje sílu globálního mediálního trhu.
Z dětského pokoje do celého světa. A to doslova
S dostupností AI dabingu naši lokální tvůrci přestanou znát hranice. Tvořit budou pro globální publikum, ať mluví jakýmkoli jazykem. Už to nebude o „našem malém trhu“, ale o globálním dosahu.
Samozřejmě vznikne hyperkonkurence. Ale ti, kteří budou tvořit kvalitní obsah, si snáz najdou své globální publikum. Dříve se nevyplatilo dělat obsah v češtině či slovenštině pro malé skupiny lidí. Například obsah pro sběratele motýlů. Kolik jich je v Česku? Sto? Netuším. Ale kolik jich je po celém světě? Miliony? A to už se vyplatí.
Je to jednoznačný krok vpřed v dostupnosti obsahu. Zároveň ale dodávám, že hoaxy a podvody na celosvětové úrovni porostou podobně jako Fiziho „YouTube money“ v posledních měsících.










