3 min. doba čtení

2 miliony odběratelů a 600 000 € za 2 měsíce? Známý český YouTuber ukazuje sílu AI dabingu

YouTube už nějaký čas testuje u vybraných YouTube tvůrců automatický dabing. Nic nového, ale výsledky českého tvůrce FIZIstyle jsou doslova neuvěřitelné. Podle SocialBlade měl na konci srpna přibližně 1,3 milionu odběratelů. Dnes překročil 3,2 milionu a čísla dál rostou. Jsou to až neuvěřitelná data.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
2 miliony odběratelů a 600 000 € za 2 měsíce? Známý český YouTuber ukazuje sílu AI dabingu
Zdroj: ChatGPT

Automatický dabing z češtiny

Vybraní tvůrci na YouTube mají možnost ve videích získat automatický AI dabing. Samozřejmě, je to výpočetně i serverově velmi náročné, proto YouTube „dabuje“ hlavně velké tvůrce.

Zajímavé je, že Fizi netvoří videa v angličtině, ale v češtině. Přesto YouTube předaboval jeho poslední videa do 23 jazyků včetně japonštiny, polštiny či maďarštiny. Stačí si přepnout dabing a funguje to.

AI dabing

Výsledky? Doslova neuvěřitelné

Fizi, který tvoří videa hlavně pro děti, získal téměř 2 miliony nových odběratelů za méně než 2 měsíce. Dokazuje to i graf SocialBlade.

Fizi AI dabing

Screenshot 21.10.2025

Podle SocialBlade měl v srpnu agregovaných přibližně 800 milionů zhlédnutí všech videí. Dnes? Podle oficiálního čísla na YouTube přes 1,15 miliardy zhlédnutí. Běžně mu přibývalo měsíčně asi 10 milionů zhlédnutí. Za poslední necelé 2 měsíce to bylo přes 315 milionů. To je 15× víc než jeho běžný výsledek.

FIZI AI dabing

Screenshot 21.10.2025

Co to znamená přepočteno na peníze? Z Fiziho je eurový milionář

Běžně se neuvádí, kolik průměrně vydělává YouTuber za jeden milion zhlédnutí. U česko-slovenské a mladé cílové skupiny by můj kvalifikovaný odhad byl zhruba 1 000–1 300 € za milion zhlédnutí. To by znamenalo čistý výdělek z YouTube kolem 10–13 000 € měsíčně. Dříve… ale co dnes?

315 milionů zhlédnutí z celého světa nelze zvenku přesně rozsegmentovat. Reklama na YouTube stojí méně v rozvojových zemích než například v Japonsku, Německu či USA. Můj kvalifikovaný odhad je, že to bude zřejmě kolem 2000 € za milion zhlédnutí – a to je pesimistický odhad. Samotný SocialBlade se rozchází v odhadech, kolik může zhruba vydělávat. Podle mého názoru to bude víc než na Slovensku či v Česku.

Tedy za 315 milionů zhlédnutí, které měl za poslední 2 měsíce, Fizi odhadem vydělal víc než 600 000 €. A to se držíme při zemi.

Je to samozřejmě odhad. Každopádně jde o neuvěřitelný skok, který ukazuje sílu globálního mediálního trhu.

Z dětského pokoje do celého světa. A to doslova

S dostupností AI dabingu naši lokální tvůrci přestanou znát hranice. Tvořit budou pro globální publikum, ať mluví jakýmkoli jazykem. Už to nebude o „našem malém trhu“, ale o globálním dosahu.

Samozřejmě vznikne hyperkonkurence. Ale ti, kteří budou tvořit kvalitní obsah, si snáz najdou své globální publikum. Dříve se nevyplatilo dělat obsah v češtině či slovenštině pro malé skupiny lidí. Například obsah pro sběratele motýlů. Kolik jich je v Česku? Sto? Netuším. Ale kolik jich je po celém světě? Miliony? A to už se vyplatí.

Je to jednoznačný krok vpřed v dostupnosti obsahu. Zároveň ale dodávám, že hoaxy a podvody na celosvětové úrovni porostou podobně jako Fiziho „YouTube money“ v posledních měsících.

Sdílet článek
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Spoluzakladatel projektu Ecommerce Bridge a ředitel affiliate sítě Dognet, která aktuálně působí na Slovensku, Česku, Maďarsku, Polsku a Rumunsku.

Týdenní podcast UPdate
Podobné články
Proč je influencer marketing důležitý?
3 min. doba čtení

Proč je influencer marketing důležitý?

Aby značky navázaly kontakt se svou cílovou skupinou a vystoupily z davu, neustále hledají nové triky. Influencer marketing je dynamická strategie, která mění způsob, jakým firmy komunikují se svými zákazníky.

Redakce Redakce
AI formuje tvorbu obsahu. Co na to influenceři?
3 min. doba čtení

AI formuje tvorbu obsahu. Co na to influenceři?

Nedávná zpráva společnosti HypeAuditor odhaluje důležité trendy jak používají nástroje AI influenceři na Instagramu. umělá inteligence začíná hrát roli nejen při tvorbě obsahu, ale také v rámci influencer marketingu. Průzkum mezi 620 influencery z USA, Velké Británie a Austrálie poskytuje přehled o jejich postojích k obsahu vytvářenému umělou inteligencí, digitálním klonům a potenciální budoucnosti influencerů […]

Redakce Redakce